اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

پوشش 93 درصدی شبکه ارتباطی جاده‌های استان خراسان شمالی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هم‌زمان با اجرای پروژه‌های در دست اقدام، برنامه‌ریزی لازم با اتکا به پایش مجدد و به‌روزرسانی آمار وضعیت ارتباطی روستاها انجام‌شده است.

پوشش 93 درصدی شبکه ارتباطی جاده‌های استان خراسان شمالی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی، سید علی مرتضوی مدیرکل این استان با اشاره به موقعیت جغرافیایی خراسان شمالی و قرار گرفتن بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و سیاحتی شمال کشور و افزایش مسافران اظهار کرد: به‌منظور کاهش و رفع اختلالات ارتباطی و مخابراتی؛ ایمن‌سازی بسترهای فیبر نوری در نقاط بحرانی، کارمندان نگهداری به‌صورت شیفتی شبانه‌روزی در محل کار خود آماده‌باش هستند.

وی افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه جهت پایداری دیزل‌ها، باتری‌ها و منابع تغذیه اضطراری سیستم‌ها و استفاده از مسیرهای پشتیبان در صورت خرابی مسیرهای اصلی توسط مدیریت کنترل شرکت زیرساخت و اقدامات ویژه شرکت‌های خدماتی برای ایجاد ارتباط پایدار و باکیفیت در ایام نوروز مطابق روال سال‌های گذشته است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هم‌زمان با اجرای پروژه‌های در دست اقدام، برنامه‌ریزی لازم با اتکا به پایش مجدد و به‌روزرسانی آمار وضعیت ارتباطی روستاها انجام شد و طی برنامه تدوینی و در صورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی بالغ‌بر 164 میلیارد تومان مقررشده است که در سال جدید تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
وی افزود: برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و پشتیبانی شبکه ارتباطی استان، طراحی مسیرهای جدید فیبر نوری انجام‌شده و بعد از برنامه‌ریزی‌های وزارت و ابلاغ در سال جاری اجرا خواهد شد.
مرتضوی بابیان این‌که تعداد مشترکین اینترنت پهن باند ثابت و سیار استان، بیش از یک‌میلیون و ۱۲۷ هزار مشترک، است، اظهار کرد: استان خراسان شمالی با ضریب نفوذ 128.55 درصدی مشترکان اینترنت پرسرعت و ضریب نفوذ مشترکان اینترنت سیار با میزان 121.05 درصد رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اعلام اینکه 93 درصد از جاده‌های اصلی و فرعی استان خراسان شمالی دارای پوشش مناسب مکالمه تلفن همراه هستند و همه شهرهای استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند، افزود: در حال حاضر بالغ‌بر 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی پایدار و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
مرتضوی در ادامه گفت: طی سال 1400 از محل اعتبارات دولتی بیش از 34 سایت تلفن همراه ارتقا یافته یا احداث‌شده‌اند و تاکنون بیش از 335 کیلومتر فیبر نوری در قالب طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) جهت تقویت زیرساخت‌های ارتباطی شبکه مخابراتی استان اجراشده است.
وی با اشاره به میزان تحقق خدمات الکترونیکی در استان تصریح کرد: در سال گذشته 17 دفتر پیشخوان شهری و 12 دفتر خدمات ارتباطی روستایی موفق به اخذ مجوز جدید شدند و درمجموع 154 دفتر پیشخوان دولت و دفتر خدمات ارتباطی روستایی در استان فعال است و خدمات دستگاه‌های دولتی را به مردم ارائه می‌کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی افزود: پیاده‌سازی پروژه‌های خدمات عمومی اجباری روستایی و استفاده از ابزارهای آن یعنی دولت الکترونیک، تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیک و غیره می‌تواند در کنار مدیریت صحیح استفاده از آن، توسعه روستایی را تسریع بخشیده و در تأمین رفاه عمومی این مناطق کمک شایان توجهی را کند.
مرتضوی با اشاره به برگزاری طرح مهارت‌آموزی گفت: در سال 1400، سه دوره‌ آموزشی و مهارت‌آموزی برای 74 نفر از نیروهای وظیفه به‌منظور آشنایی با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای این حوزه و کمک به اشتغال پذیری و تسهیل ورود آن‌ها به بازار کار، برگزارشده است.
وی تصریح کرد: هدف نهایی از انجام این اقدامات، توسعه ارتباطات پرسرعت و استقرار دولت هوشمند و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای رفاه و آسایش بیشتر جامعه و ارتقا نظام اداری است تا از رهگذر آن، طعم شیرین فناوری بیش از گذشته به هم استانی‌ها چشانده شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول