اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ورزش آذربایجان‌شرقی در خرداد 1400/ شکست تراکتور در سوپر جام و درخشش تکواندوکاران و دوومیدانی‌کاران آذربایجان‌شرقی

شکست تراکتور در بازی سوپر جام فوتبال کشور و انتقال مالکیتی باشگاه ماشین‌سازی به همراه درخشش ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در رشته‌های دوومیدانی و تکواندو مهم‌ترین اخبار ورزشی این استان در خرداد 1400 بود.

ورزش آذربایجان‌شرقی در خرداد 1400/ شکست تراکتور در سوپر جام و درخشش تکواندوکاران و دوومیدانی‌کاران آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم تراکتور بعد از بازگشت از لیگ قهرمانان آسیا در لیگ برتر روی خط مساوی قرار داشته  و 3 تساوی پی در پی برابر تیم‌های پیکان، نفت آبادان و فولاد خوزستان کسب کرد. هر چند در دیدار معوقه خود برابر ماشین‌سازی به برتری دو بر صفر رسید.

اما بازی سوپرجام فوتبال کشور بین تیم‌های پرسپولیس تهران قهرمان لیگ برتر و تراکتور قهرمان جام حذفی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که این بازی در پایان با برتری یک بر صفر پرسپولیس به اتمام رسیده و تیم تراکتور از کسب جام قهرمانی بازماند.

درخشش دوومیدانی‌کاران آذربایجان‌شرقی

در خردادماه دوومیدانی‌کاران آذربایجان‌شرقی درخشان ظاهر شدند. ابتدا در مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور، سجاد هاشمی و میلاد ناصح جهان به ترتیب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره در ماده‌های 200 متر و 400 متر و مهدی پیرجهان در ماده 400 متر با مانع مدال طلا، سجاد پیرآیقرچمن در ماده پرتاب دیسک مدال برنز و در ماده 4 در 400 متر امدادی تیم آذربایجان‌شرقی مقام اول را کسب کرد. با این نتایج تیم دوومیدانی آذربایجان‌شرقی که مدافع عنوان قهرمانی بود، مجددا به عنوان با ارزش قهرمانی دست یافت.

در جریان مسابقات بین‌المللی دو‌و‌میدانی ترکیه، سجاد هاشمی آهنگری دوی ۴۰۰ متر را در ۴۵ ثانیه و ۴۰ صدم ثانیه دوید و علاوه بر کسب مقام قهرمانی مسابقات، رکورد ایران را هم ۲۴ صدم ثانیه بهبود بخشید.

رکورد پیشین دوی ۴۰۰ متر ایران در اختیار علی خدیور با ۴۵ ثانیه و ۶۴ صدم ثانیه بود که در سال ۱۳۹۶ به ثبت رسیده بود.

سجاد همچنین در این ماه یک مدال نقره در مسابقات بین‌المللی ترکیه و طلای تور قاره‌ای در قزاقستان ‌دست یافت تا ماه فوق‌العاده‌ای را داشته باشد.

همچنین، مهدی پیرجهان دونده رکورددار ماده ۴۰۰ متر مانع کشورمان موفق شد عنوان نخست رقابت‌های دو‌و‌میدانی تور قاره‌ای قزاقستان را به دست آورد.

مالک باشگاه ماشین‌سازی تغییر یافت

بعد از 2 ماه کش و قوس انصراف زنوزی از تیمداری ماشین‌سازی، مالکیت این باشگاه تغییر و این باشگاه به یونس قربانی واگذار گردید.

این انتقال مالکیت به‌قدری سریع صورت گرفت که با توجه به مشکلات دو ماه گذشته این تیم، کسی به دنبال وضعیت مالی قربانی نبوده و همه می‌خواستند تیم هر چه سریع‌تر از مالکیت زنوزی خارج و در مالک جدید به آرامش رسد. اما با گذشت زمان مشکلات مالی ماشین‌سازی روز به روز افزایش یافته به‌طوریکه اواخر سال هواداران این باشگاه خواستار بازگشت تیم به مالکیت مجموعه زنوزی بودند.

یونس قربانی مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی در اولین کنفرانس خبری خود اذعان داشت: باشگاه ماشین‌سازی هیچ پسوند و پیشوندی نخواهد داشت و تیم با نام ماشین‌سازی در مسابقات حضور خواهد یافت و مرکزیت و محوریت تیم ماشین‌سازی هم در خود تبریز خواهد بود.

قربانی از بازیکنان سابق تیم کشاورز مرند و دانشگاه تبریز بود.

تیم ماشین‌سازی در اولین بازی با مالکیت جدید با نتیجه دو بر صفر برابر تراکتور مغلوب شد.

درخشش تکواندوکاران آذربایجان‌شرقی

اما در خردادماه تکواندوکاران آذربایجان‌شرقی در مسابقات آسیایی و بین‌المللی درخشان ظاهر شدند.

امیرمحمد بخشی، تکواندوکار وزن 74- کیلوگرم کشورمان که به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا راه پیدا کرده بود، در این مرحله نتیجه را به نماینده کره جنوبی واگذار کرد و مدال نقره این رویداد را به‌دست آورد.

میرهاشم حسینی، المپین تکواندو کشورمان که به منظور ارتقاء رنکینگ المپیکی خود در تورنمنت بین‌المللی بیروت حضور پیدا کرده بود، با کسب مدال طلا علاوه بر ایستادن بر سکوی قهرمانی توانست 20 امتیاز به رنکینگ خود اضافه کند.

پدر ژیمناستیک آذربایجان‌شرقی درگذشت

استاد "ناصر پایه‌گذار" بنیانگذار ژیمناستیک در آذربایجان‌شرقی درگذشت.

شادروان‌ ناصر پایه‌گذار از سال‌های پیش از انقلاب در دبیرستان کمال تبریز در راستای توسعه و ترویج ورزش ژیمناستیک گام‌های موثر بسیاری برداشته بود و به نوعی بنیانگذار این رشته در این استان به شمار می‌رفت.

وی همچنین از سال 1364 به عنوان رئیس هیأت ژیمناستیک استان انتخاب و در دوران ریاست پایه‌گذار، آذربایجان‌شرقی از قطب‌های ژیمناستیک کشور به شمار می‌رفت.

استاد پایه‌گذار، سالیان متمادی به عنوان مشاور فنی فدراسیون و مسوول کمیته پیشکسوتان فدراسیون ژیمناستیک حضور داشت.

یک سهمیه دیگر المپیک توکیو برای آذربایجان‌شرقی

و بالاخره اینکه بعد از برگزاری مسابقات انتخابی تنها سهمیه دوچرخه‌سواری کشور در المپیک توکیو به سعید صفرزاده دوچرخه‌سواری تبریزی اختصاص یافت.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول