اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

سقف متحرک کاخ موزه اختصاصی نیاوران در حضور گردشگران نوروزی گشوده شد

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با گشودن سقف متحرک کاخ موزه اختصاصی در هشتمین روز بهار ۱۴۰۱ به استقبال گردشگران نوروزی رفت.

سقف متحرک کاخ موزه اختصاصی نیاوران در حضور گردشگران نوروزی گشوده شد

به‌گزارش خبرگزاری فارس، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران همزمان در هشتمین روز سال نو با گشودن سقف متحرک کاخ موزه اختصاصی از بازدیدکنندگان نوروزی استقبال کرد تا گردشگران آسمان نیلگون را از میان سرسرای این کاخ نظاره کنند. 

یکی از ویژگی‌های شاخص این کاخ موزه، سقف متحرک آن است که علاوه بر زیبایی و تهویه هوا، در مواقعی نور کاخ را نیز تأمین می‌کرد.

سازه اصلی روی سقف متحرک، از نوع شیروانی آلومینیومی است که علاوه بر مجهز بودن به تابلوفرمان الکترومکانیکی سه فاز، به سیستم کنترل فاز برای جلوگیری از دو فاز شدن سیستم موتور گیربکس (جعبه دنده) نیز مجهز است. 

این سازه علاوه بر داشتن اهرم دستی، مجهز به فیوزهای مینیاتوری سه فاز برای روشن و خاموش شدن و همچنین دکمه‌های شروع و توقف، برای فرمان دادن به سقف به‌منظور باز و بسته شدن است.

همزمان با روشن شدن الکتروموتور ۳۸۰ ولتی، سقف از وسط به دو نیم باز می‌شود و روی ریل‌های ثابت حرکت می‌کند. 

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تا دوازدهم فروردین ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان گردشگران نوروزی است و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به مجموعه نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و مجموعه تا ساعت ۱۹ فعال است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول