اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار وزارت کشور آلمان درباره نمایش حرف «Z» در حمایت از جنگ روسیه

وزارت کشور آلمان هشدار داد افرادی که در حمایت از جنگ روسیه با اوکراین از «حرف Z» استفاده می‌کنند، ممکن است تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

هشدار وزارت کشور آلمان درباره نمایش حرف «Z» در حمایت از جنگ روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات آلمانی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا افرادی که از نماد Z برای نشان دادن حمایت خود از عملیات نظامی روسیه در اوکراین استفاده می‌کنند را تحت تعقیب قرار دهند یا خیر.

به گزارش «یورو نیوز»، در ماه گذشته، این حرف به یک نماد رایج روی خودروهای نظامی روسیه تبدیل شده که در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی طرفدار روسیه، روی خودروهای شخصی و کامیون‌ها و روی لباس‌ها نیز به نمایش درآمده است. 

 

روز دوشنبه وزارت کشور آلمان گفت که سرویس‌های امنیتی این کشور از این مسئله آگاهی دارند که از این نماد در تجمعات در آلمان نیز استفاده می‌شود. «مارک وید» سخنگوی این سازمان به خبرنگاران در برلین گفت که این حرف تحت شرایط خاصی می‌تواند نشانه‌ای از حمایت از حمله روسیه به اوکراین تلقی شود. وید مدعی شد: حمله روسیه به اوکراین یک جنایت است و هرکس علناً این جنگ را تأیید کند، می‌تواند مسئولیت کیفری داشته باشد.

نماد Z به چه معناست؟

طبق گزارش یورو نیوز، کارشناسان از معنای دقیق آن مطمئن نیستند و احتمال می‌رود افرادی هم که از این نشانه استفاده می‌کنند، معنای دقیق آن را ندانند. 

یک استاد دانشگاه شهر دوبلین که در زمینه سیاست‌های پس از شوروی تخصص دارد، در این خصوص گفت: در حال حاضر، کمتر مشخص است که (این نماد) چیست تا اینکه چگونه از آن استفاده می‌شود. او افزود: برخی Z را به عنوان Za pobedy (برای پیروزی) تصور می‌کنند، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند ممکن است Zapad (غرب) باشد. بسیار عجیب است، زیرا حرف Z در الفبای روسی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه با انتشار پستی در صفحات رسمی اینستاگرام و تلگرام خود اعلام کرد که Z مخفف عبارت «Za Pobedu» (برای پیروزی)، «Za Mir» (برای صلح)، «Za pravdu» (برای حقیقت)، و «Za Rossiou» (برای روسیه) است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول