اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عیدانه مهاجم سرعتی سابق تیم تراکتور/قربانعلی محبوب تراکتور/نیم اسکناس عیدی فراموش نشدنی

مربی جوان تیم تراکتور گفت: اسکناس نصفه ای که از مادر بزرگم گرفتم، خاطره‌انگیزترین عیدی‌ام بود.

عیدانه مهاجم سرعتی سابق تیم تراکتور/قربانعلی محبوب تراکتور/نیم اسکناس عیدی فراموش نشدنی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیرعلی احمدزاده مهاجم دهه 70 تیم تراکتور هنوز هم در بین هواداران این تیم محبوب است.وی که بیشتر با نام قربانعلی بین تماشاگران معروف بود به واسطه سرعتش و گل‌های حساسش هنوز در یاد و خاطره‌ها است. حتی زمانی که در جام سرداران شهید آذربایجان مقابل تراکتور با تیم فجر قرار گرفته و 3 گل هم زد، اما خوشحالی نکرد. حالا احمدزاده بعد از موفقیت چند سال پیش در تیم جوانان تراکتور با مرحوم حسین حسن‌دخت، به دنبال تکرار موفقیت تیم تراکتور در رده جوانان بوده و این تیم را تا مرحله نیمه نهایی مسابقات رسانده است.

 مصاحبه عیدانه هشتیمن روز سال جدید را به این مربی اختصاص دادیم.

فارس: اولین عیدی که گرفتید کی بود و از چه کسی گرفتید؟

احمدزاده: دقیقا اولین عیدی که گرفتم یادم نیست، اما فکر کنم اولین عیدی و خاطره انگیزترین عیدی‌ام را از مرحوم مادربزرگم گرفتم. اون زمان پول رایج کشور اسکناس‌های ده تومانی و بیست تومانی بودند و زمان تحویل اسکناس‌‌ نو و تا نشده شده بیست تومانی بهم عیدی دادند و من آنها را در جیبم گذاشتم. وقتی خونه رسیدم و اسکناس را از جیبم درآوردم دیدم فقط نصف اسکناس است. با اینکه ناراحت شدم اما به کسی نگفتم و مادربزرگم هم که فهمیده بود نصف دیگه اسکناس را به دایی‌ام داده و ایشان آورده و آنها را به هم چسباند و بهم داد و این عیدی هیچ وقت یادم نمی‌رود.

فارس: نوروز برای شما چه معنایی دارد و چه خاطراتی از نوروز دارید؟

احمدزاده: به معنای تازگی و تولد و زنده شدن مجدد طبیعت ‌و زندگی را از نو شروع کردن.

فارس: خاطره نوروزی دارید که به ورزش مرتبط باشد؟

احمدزاده: زمانی که بازیکن بودم و یا بعدها که مربی شدم به دلیل تمرینات و مسابقات نمی توانستیم به مسافرت طولانی برویم. اما حد فاصل پایان بازیکنی‌ام و شروع مربیگری‌ام که چند سال طول کشید، به همراه خانواده و برادر خانم‌ام از چند روز مانده به عید با ماشین به مسافرت رفته و بعد از پانزدهم فروردین برمی‌گشتیم.


فارس: عیدی می‌دهید؟ اولین کسی که عید را تبریک می‌گوید چه کسی است؟

احمدزاده: بله به بچه های فامیل عیدی می‌دهم چون خوشحال شدن آنها را دوست داریم. اولین کسی هم که بهم عید را تبریک می‌گوید خواهرانم هستند.

فارس: بهترین عیدی که گرفتید؟

احمدزاده: همان نصف اسکناس عیدی مادر بزرگم هنوز هم برایم بهترین و خاطره انگیزترین است.

فارس: چقدر طرفدار سنت‌های دیرینه دید و بازید و ایام نوروز هستید؟

احمدزاده: من طرفدار پرو پا قرص آیین و سنت‌های دیرینه ایام نوروز هستم. اما بیشتر دوست داریم مهمان بیاید تا ما مهمان برویم و در کل مهمان دوست هستم.

فارس: برنامه های‌تان برای عید غالبا چه می‌باشد؟

احمدزاده: چون با پدر و مادرم در یک ساختمان زندگی می کنیم در سال‌های گذشته چند روز اول را در خانه می ماندیم تا اقوام به دید و بازدید پدر و مادرم بیایند. متاسفانه سال گذشته مادرم به رحمت خدا رفت و امسال هم فامیل طبق سنت قدیمی که ابتدا به دیدار خانواده‌هایی که عزیزی را از دست داده‌اند، به دیدنمان آمدند.

 البته به دلیل حضور تیم جوانان تراکتور مرحله نیمه نهایی لیگ برتر جوانان کشور، تمرینات تیم هم از هفته دوم سال جدید آغاز شد تا بتوانیم برای بازی مقابل تیم شیرازی با آمادگی کامل به میدان رویم و در واقع تعطیلی طولانی نداشتیم.

فارس: در خانه تکانی و کارهای پیش از عید به خانم کمک می‌کنید؟

احمدزاده: بله کم و بیش در کار خانه به همسرم کمک می‌کنم.

فارس: شما طرفدار برگزاری مسابقات فوتبال در عید هستید یا مخالف؟

احمدزاده: من طرفدار برگزاری مسابقات لیگ بعد از چند روز اول عید هستم.

فارس: عید 20 سال پیش کجا بودید؟ عید 10 سال پیش؟

احمدزاده: 20 سال پیش را یادم نیست اما 10 سال پیش به اتفاق همسر و برادر خانم و بچه‌ها مسافرت دور ایران را از ارومیه آغاز کرده و به کرمانشاه رفتیم و بعدش کیش و مشهد رفته و از راه شمال به تبریز برگشتیم.

فارس: سال 1400 چطور سالی برای شما بود؟

احمدزاده: به خاطر از دست دادن مادرم سال خوبی نبود. هیچ کس در دنیا جای مادر را نمی‌دهد و از این بابت خیلی ناراحت هستم. از لحاظ فوتبالی سال خوبی را داشتم و تیم جوانان تراکتور را به مرحله نیمه نهایی  لیگ برتر جوانان کشور رساندم.

فارس: یک پیام نوروزی برای شهروندان و هواداران فوتبال تبریز می فرمایید؟

احمدزاده: از همه می‌خواهم در سال نو تمامی ناراحتی و کینه‌ها  را به دور ریخته و با مهربانی به همدیگر سال جدید را آغاز کنیم. من سال جدید را به تمام مردم خوب ایران و تبریز تبریک گفته و امیدواریم سالی سرشار از موفقیت را پیش رو داشته باشند. همچنین امیدوارم امسال سال خوبی در تمامی رده‌ها در باشگاه تراکتور پیش رو داشته و هواداران تیم را خوشحال نمایم.

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول