اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کشف ۳۲ بطانه سنجاب در سردشت

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست‌ آذربایجان غربی گفت: یگان حفاظت محیط زیست سردشت با همکاری پلیس آگاهی و یگان حفاظت کردستان یک باند خرید و فروش سنجاب ایرانی را شناسایی و یکی از متخلفین را دستگیر کردند.

کشف ۳۲ بطانه سنجاب در سردشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست‌ آذربایجان غربی، سعید شهند سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست‌ استان اظهار کرد: اعضای این باند با زنده گیری گونه مهم و با ارزش سنجاب ایرانی در جنگل های سردشت، قصد فروش و انتقال آن را به سایرنقاط کشور داشتند که با دستگیری سردسته باند از انتقال سنجاب ها ناکام ماندند.

شهند گفت: در این ماموریت یک نفر دستگیر و ۳۲ بطانه سنجاب به همراه یک دستگاه خودرو  کشف و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی افزود: با توجه به اعتراف متخلف افراد دخیل در این باند شناسایی و اقدامات قانونی برای دستگیری آنان انجام شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سنجاب ایرانی گونه ای از جوندگان با ارزش حفاظتی بالا بوده و زیستگاه اصلی آن جنگل های زاگرس است و نقش مهمی در رویش و حفظ جنگل های بلوط به دلیل مخفی شدن بذر بلوط به عنوان غذای زمستانه دارد و لذا زنده گیری و انتقال آن به شهرهای بزرگ جهت کسب سود، علاوه بر به خطر انداختن این گونه با ارزش، به طور غیر مستقیم به رویش و بازآفرینی جنگل های بلوط صدمه جبران ناپذیر وارد می شود.

انتهای خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول