اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دستورالعمل «نحوه آموزش‌های حضوری از ۱۴ فروردین» ابلاغ شد/ موضوع افزایش سال تحصیلی صحت ندارد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ نحوه آموزش‌های حضوری خبر داد و گفت: افزایش شهریه مدارس غیردولتی ممنوع است و همچنین موردی مبنی بر افزایش سال تحصیلی جاری مطرح نشده است.

دستورالعمل «نحوه آموزش‌های حضوری از ۱۴ فروردین» ابلاغ شد/ موضوع افزایش سال تحصیلی صحت ندارد

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس از ابلاغ دستورالعمل نحوه آموزش‌های حضوری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزش‌های مدارس،  برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی به شکل حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان و پیشگیری از تبعات جبران‌ناپذیر در این باره، نحوه فعالیت واحد‌های آموزش و پرورش در زمان باقیمانده سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تصمیم‌گیری شد.

وی با اشاره به اینکه همه عوامل اجرایی، تربیتی و آموزشی مدارس باید مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی در مدارس حضور داشته باشند، افزود: تمام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی و دروس باید به صورت حضوری باشد؛ با این حال رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیط و استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس مد نظر است. 

* کدام دسته از دانش‌آموزان می‌توانند مجازی دری بخوانند؟

ستاری‌فرد با تأکید بر حضور منظم دانش‌آموزان در کلاس درس طبق برنامه هفتگی، گفت: پیش‌بینی شد که دانش‌آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس و دانش‌آموزانی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند با تأیید پزشک و رضایت والدین از بستر «شاد»، آموزش‌ها را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: برای تسهیل تردد دانش‌آموزان به مدارس، موضوع ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، محل توجه و تأکید قرار گرفته است.

* ممنوعیت افزایش شهریه مدارس غیردولتی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: افزایش شهریه دانش‌آموزان مدارس غیردولتی ممنوع اعلام شد.

وی ادامه داد: جذاب‌سازی محیط مدرسه و تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری از طریق برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، رویدادها و اردوهای فرهنگی و تربیتی و  ورزشی، محل تأکید قرار گرفته است. 

* نظارت دقیق و میدانی بر حضوری شدن مدارس

ستاری‌فرد با بیان اینکه تأکید شد که هرگونه تغییر احتمالی در خصوص نحوه آموزش حضوری تابع مصوبات ستاد کروناست، گفت: هر تصمیمی که از سوی ستاد ملی کرونا مطابقا اعلام شود از طریق وزارت آموزش و پرورش به مدارس اطلاع‌رسانی می‌شود. 

وی به نظارت نیز اشاره کرد و افزود: برای نظارت بر حسن اجرای این آیین‌نامه و حضوری شدن آموزش‌ها پیش‌بینی شد که نظارت دقیق و تیم‌های نظارتی دقیقی به شکل میدانی و گزارش مردمی داشته باشیم و نسبت به این مهم مناطق آموزش و پرورش و استان‌ها اهتمام جدی داشته باشند؛ مضافا اینکه نسبت به ثبت اطلاعات دانش‌آموزان مبتلا یا در معرض ابتلا در سامانه نظام مراقبت کووید ۱۹ پیش‌بینی و پیشنهاد شد.

* افزایش یک ماه تا یک ماه و نیم به سال تحصیلی جاری در دستورالعمل نیست

ستاری‌فرد تصریح کرد: اطلاع‌رسانی جامع و اقناع دانش‌آموزان و اولیا به طرق مختلف برای کاهش نگرانی خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان محل توجه قرار گرفته است.

وی درباره افزایش یک ماه تا یک ماه و نیم به سال تحصیلی جاری گفت: چنین چیزی در دستورالعمل ارسالی وجود ندارد و صحت ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول