اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات حشدالشعبی با هدف پاکسازی تروریست‌ها در عراق

سازمان حشدالشعبی با پشتیبانی نیروهای هوایی عراق، عملیات پاکسازی تروریست‌های داعشی را در سه استان آغاز کرد.

عملیات حشدالشعبی با هدف پاکسازی تروریست‌ها در عراق

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، حشدالشعبی و سایر نیروهای مسلح عراق امروز (سه‌شنبه) یک عملیات امنیتی-نظامی گسترده با هدف مبارزه با تروریسم را در استان‌های نینوی و صلاح‌الدین (شمال) و الانبار (غرب) آغاز کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» در بیانیه منتشرشده آمده است: «نیروهای حشدالشعبی با پشتیبانی فرماندهی دفاع هوایی و همراهی نیروهای ارتش، اقدام به پاکسازی و نابودی گروهک‌های تروریستی و همچنین انهدام مخفی‌گاه‌های آنان کرده‌اند».

این بیانیه ادامه می‌دهد: «این عملیات با هدف تامین امنیت و ثبات در مناطق مورد تهدید واقع‌شده و محل حضور تروریست‌ها در مناطق مشترک بین سه استان [نینوی،صلاح‌الدین و الانبار] اجرا شده است».

این عملیات در حالی انجام می‌شود که بیش از یک سال است عراق با افزایش حملات مسلحانه و مشابه با فعالیت‌های تروریستی داعش مواجه شده  است؛ حملاتی که در استان‌های کرکوک و صلاح الدین (شمال) و دیالی (شرق) بیشتر بوده و باعث شده‌اند تا این مناطق به «مثلث مرگ» مشهور شوند.

به رغم نابودی تروریسم در عراق، گروهک‌های داعش همچنان در برخی استان‌های شمالی و شرقی این کشور فعال هستند. به همین خاطر دولت بغداد طی زمان‌بندی‌های مختلف سعی می‌کند تا از طریق انجام عملیات‌های نظامی و امنیتی، تروریست‌های باقی‌مانده را سرکوب کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول