اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فوت نوجوان 16 ساله بر اثر غرق‌ شدن در رودخانه زاینده‌رود

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از غرق‌شدن نوجوان ۱۶ ساله در رودخانه زاینده‌رود در محدوده پل بزرگمهر خبر داد.

فوت نوجوان 16 ساله  بر اثر غرق‌ شدن در رودخانه زاینده‌رود

فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حادثه غرق‌شدگی در اصفهان اظهار داشت: ساعت ۱۱ و ۵۹ دقیقه امروز، نهم فروردین، احتمال غرق‌شدگی فردی در رودخانه زاینده‌رود در حوالی پل بزرگمهر از سوی یکی از شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله و در کمترین زمان ممکن، اکیپ‌های غواصی سازمان به میدان بزرگمهر اعزام شدند و از آنجایی که مکان دقیق این اتفاق به اطلاع نیروهای سازمان نرسیده بود، از دو سوی پل به جستجو پرداختند و تنها طی ۲ دقیقه، این نوجوان را از آب بیرون کشیدند.

کاوه آهنگران با بیان اینکه پس از پیدا کردن این نوجوان عملیات امداد و نجات و احیا بر روی این نوجوان انجام شد، بیان کرد: بلافاصله عملیات احیا این نوجوان آغاز شد و عوامل اورژانس نیز به محل رسیدند و عملیات احیا را ادامه دادند؛ این نوجوان سریعاً به مرکز درمانی الزهرا منتقل شد و با وجود آنکه در ابتدا ۳۰ درصد از نبض نوجوان بازگشته و امیدها برای زندگی دوباره او قوت گرفت، اما در نهایت تلاش‌های انجام شده نتوانست مانع از نجات این نوجوان شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نوجوان جان‌باخته به همراه دوستانش در پارک در حال بازی بوده‌اند که توپ‌شان داخل رودخانه می‌افتد و وی بدون اینکه از مهارت کافی برای شنا کردن برخوردار باشد، برای خارج کردن توپ، وارد آب می‌شود که جریان رودخانه جانش را می‌گیرد.

وی عنوان کرد: از ابتدای جریان آب در رودخانه زاینده‌رود گشت‌های امداد و نجات آتش‌نشانی در مسیر رودخانه فعال بوده و این اتفاق نخستین حادثه در این بازه زمانی بوده است.

کاوه آهنگران تصریح کرد: از شهروندان و مسافران می‌خواهیم به هیچ عنوان وارد رودخانه نشوند و به ظاهر آرام آب توجه نکنند، چرا که در بستر رودخانه، فشار آب زیاد است و خطر غرق شدن، شدیداً وجود دارد.

 سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: به عموم شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم در صورت بروز حوادثی از این دست، بدون درنگ با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته و زمان را از دست ندهند.

عملیات احیا موفق نبود

عباس عابدی، سخنگوی اورژانس اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حادثه غرق‌شدگی گفت: در پی تماس و درخواست آتش‌نشانی مبنی بر غرق شدگی جوان حدود ۱۶ ساله در زیر پل بزرگمهر اصفهان امدادگران این سازمان به محل اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از نجات و تحویل این جوان توسط آتش‌نشانان، وی در حین احیا به بیمارستان الزهرا منتقل شد، با وجود تلاش نیروهای اورژانس برای احیای مصدوم و بازگرداندن آن به زندگی، عملیات احیا موفقیت‌آمیز نبود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول