اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نمره مردودی فدراسیون و هیات فوتبال خراسان رضوی در میزبانی از تیم ملی

فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال استان خراسان رضوی در برگزاری آخرین مسابقه تیم ملی در مقدماتی جام جهانی نمره قبولی نگرفتند.

نمره مردودی فدراسیون و هیات فوتبال خراسان رضوی در میزبانی از تیم ملی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، برگزاری مسابقات تیم ملی در شهرهایی به جز تهران اتفاق مثبتی است و باعث همدلی و وفاق بیشتر مردم می‌شود؛ اینکه مردم شهرهای دیگر کشور هم بتوانند میزبان تیم ملی در رقابت‌های مهم بین‌المللی باشند امری پسندیده است اما نه به شکلی که بازی ایران و لبنان در مشهد برگزار شد! میزبانی هیات فوتبال استان خراسان رضوی از تیم ملی بدون تعارف در جنبه‌های مختلف نمرده مردودی می‌گیرد. از ناهماهنگی در فروش بلیت اینترنتی به تماشاگران گرفته تا نحوه حضور آنها در ورزشگاه! از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی در داخل ورزشگاه بگیرید تا التماس‌های دانش آموزی که می‌خواست هر طور شده وارد ورزشگاه شود چون می‌گفت پول توی‌ جیبی‌هایش را جمع کرده تا توانسته بلیت ۵۰ هزار تومانی این بازی را بخرد اما پشت در مانده است.

نمی‌توانیم به هیات فوتبال استان خراسان رضوی نمره قبولی بدهیم، بخصوص اینکه احسان اصولی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خودش ریاست این هیات را برعهده دارد و قطعا همه جوانب را بررسی کرده که اصرار به میزبانی از تیم ملی داشته است.کاری به شایعه‌ها و برخی مطالب درگوشی نداریم که گفته می شود هماهنگی‌های لازم و اصلی برای میزبانی شایسته از تیم ملی با نهادهای مسئول و ذی ربط انجام نشده بود! نمی‌خواهیم این حرف‌ها را باور کنیم اما چطور می‌توان به هیات فوتبال استان خراسان رضوی نمره قبولی داد وقتی خداداد عزیزی بازیکن اسبق تیم ملی و یکی از اسطوره‌های فوتبال کشور و خراسان به دلیل ازدحام جمعیت با مشکل ورود به ورزشگاه مواجه می شود و به خانه برمی‌گردد؟!

مگر جدا سازی راه ورودی تماشاگران عادی از چهره‌ها و میهمانان ویژه یک مسابقه در ورزشگاه، از ابتدایی‌ترین اصول میزبانی و برگزاری یک مسابقه آنهم مسابقه بین‌المللی نیست؟! پس چطور خداداد پشت در می‌ماند و حسین بادامکی رئیس هیات فوتبال شهر مشهد هم با مشکلات زیادی برای حضور در ورزشگاه روبه رو می‌شود؟! او هم مثل خداداد چهره‌ای شناخته شده در فوتبال است اما رئیس هیات فوتبال مشهد هم با مکافات وارد ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد شد. 

چطور می‌توان به هیات فوتبال استان خراسان رضوی و آقای اصولی عضو هیات رئیسه و سایر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به خاطر برگزاری مسابقه بدون هماهنگی های لازم و ابتدایی نمره قبولی داد؟! آیا بهتر نبود این مسابقه که حساسیت خاصی از نظر صعود به جام جهانی نداشت را در تهران و ورزشگاه آزادی برگزار می‌کردیم؟! قطعا هزینه‌های برگزاری و میزبانی از تیم لبنان در تهران بسیار کمتر از هزینه میزبانی در شهر مشهد می شد. اکثر عوامل برگزاری مسابقه از تهران به مشهد سفر کرده بودند و هزینه بلیت هواپیما و اقامت این افراد را حساب کنید تا ببینید چه هزینه‌های به این فدراسیون بی پول و بدون رئیس تحمیل شده است؟!

چه اصراری به برگزاری مسابقه در شهر مشهد بود وقتی علی اکبر هاشمی جواهری مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی می‌گوید: «ما مجری تصمیماتی بودیم که از تهران گرفته شد. ما و شورای تامین استان همه گوش به فرمان و مجری دستوراتی بودیم که از تهران آمد، در آخرین لحظه‌ها قرار شد به این شکل برگزار شود» واقعا چه کسی از تهران دستورها را صادر می‌کرده؟! سرپرست فدراسیون و تمامی اعضای هیات رئیسه که همگی در مشهد حضور داشتند چه کسی از تهران دستور می‌داده است؟!

ازدحام تماشاگران بیرون از ورزشگاه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی نه تنها خطر انتشار ویروس کرونا را بیشتر کرد  بلکه هرلحظه ممکن بود حادثه‌ای به تلخی حادثه بازی ایران و ژاپن در ورزشگاه آزادی رخ بدهد و چندین نفر زیر دست و پا و ازدحام جمعیت تلف یا مصدوم شوند! داخل ورزشگاه هم که تقریبا بیش از ۹۰ درصد ظرفیت ورزشگاه تماشاگر نشسته بود در حالیکه وزیر بهداشت مجوز حضور ۵۰ درصدی تماشاگران را داده بود. عدم حضور بانوان در ورزشگاه امام رضا(ع) با وجود خرید بلیت  نیز از دیگر نکات منفی این میزبانی بود به طوریکه باعث گلایه‌های علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی شد

همه این مسایل نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال و بخصوص اعضای هیات رئیسه آن چقدر در برگزاری یک بازی ساده و بدون حساسیت ناکارآمد هستند! جالب است که پیش از مسابقه از جشن صعود سخن گفته بودند در حالیکه جشن صعود تیم ملی به جام جهانی در ورزشگاه آزادی و بعد از پیروزی مقابل عراق در ورزشگاه آزادی گرفته شد. هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز شاید به همین اندازه بی اطلاع از مسایل باشند. فدراسیونی که رئیس ندارد و سخنگویی که از میزبانی شایسته تیم ملی در مشهد سخن می‌گوید اما در عمل هیچ کس از میزبانی راضی نیست حتی مدیرکل ورزش و جوانان استان می‌گوید: در مجموع استان خراسان اگرچه نمره بالایی نمی‌گیرد اما نمره قبولی می‌گیرد. قرار بود تا شنبه بدون حضور تماشاچی بازی برگزار شود؛ یعنی تمام این مقدمات از ساعت 8 شب شنبه رقم خورد و ستاد کرونا به ما اجازه داد با حضور تماشاگر باشد.» اگر واقعا بقیه برنامه‌ریزی‌های فدراسیون بدون رئیس برای آماده سازی تیم ملی در راه جام جهانی همین طور یهویی! باشد چقدر می‌توان به حضور قدرتمندانه تیم ملی با این اعضای هیات رئیسه فدراسیون در جام جهانی امیدوار بود؟!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول