اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

عزمی جهادی و اقدام کارشناسی راه حل عبور از مشکلات

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس گفت: با توجه به شرایط موجود تنها با عزم انقلابی، جهادی و اقدام کارشناسی می توان مشکلات موجود را برطرف کرد.

عزمی جهادی و اقدام کارشناسی راه حل عبور از مشکلات

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید ناصرحسینی پور در جمع طایفه گوهرگان در باشت اظهار کرد: فاز دوم  مجتمع گردشگری و سفره‌خانه سنتی محمدی نیاز به ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات دارد.

وی بیان کرد:در اعتبارات امسال توجه ویژه ای به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شده است.

وی گفت: برای تکمیل  و بهره  برداری این طرح به چهار هزار و ۷۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است.حسینی پور عنوان کرد: عملیات انتقال آب به دشت باشت سال ۱۳۹۷ آغاز شد و بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس بحث قانون گذاری و نظارت است، تصریح کرد: اگر وظایف را به طور صحیح انجام دهیم خیلی از مسائل و مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورتی که امسال برای این طرح آبی ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شود با توجه به پیشرفت فیزیکی این میزان اعتبار جوابگو نخواهد بود، در حال حاضر بیش از یک هزار و ۴۰ میلیارد ریالی پیمانکار از این طرح آبی طلبکار است با توجه به شرایط موجود برای روند پیشرفت فیزیکی این طرح باید از محل های مختلف اعتبارات جذب کنیم.

حسینی پور بیان کرد: پایش و رصد از طرح های گچساران و باشت انجام شده، در حال حاضر برخی ار طرح های در حوزه راه، گردشگری  و آبی با مشکل اعتبارات مواجه هستند که با توجه به کمبود اعتبارات باید برای روند اجرایی این طرح ها عزم و ارده ای جهادی و اقدام کارشناسی انجام شود.

وی افزود: دولت قبل اوراق  را تا سال ۱۴۰۴ فروخته پیمانکاری که اوراق تا آن موقع را دارد و پولی نیست که به او پرداخت شود، با توجه به شرایط موجود تنها با عزم انقلابی، جهادی می توان مشکلات موجود را برطرف کرد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس ادامه داد: این دولت باید اوراق فروخته شده در دولت قبل را پرداخت کند که این پرداختی‌ها تا سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد یافت.

حسینی پور اضافه کرد: برخی از جاده های این شهرستان از جمله روستای زرد گوهرگان با مشکل مواجه است که می طلبد با همکاری شرکت نفت نسبت به بازگشایی این جاده روستایی اقدام شود.

وی با بیان اینکه باشت دارای  پتانسیل های زیادی د ر زمینه طرح های گردشگری است گفت: با کار جهادی تعدادی از سرمایه گذاران را وارد این شهرستان خواهیم کرد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس اظهارکرد: متولیان امر باید زیر ساخت های لازم را برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم کنند.

حسینی پور عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد شهرک های صنعتی در این شهرستان محدود است افرادی که تاکنون اقدام به اجرای طرح های صنعتی در این نواحی نکردند و طرح های آنها راکد است برای جلوگیری از راکد نگه داشتن زمین، قرار داد آنها فسخ  و زمین در اختیار سرمایه گذاران واقعی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه زمین های شهرک های صنعتی به افرادی واگذار شده اند که تاکنون اقدامی در زمینه اجرای طرح های تولیدی خود نکرده اند، گفت: ایجاد ناحیه صنعتی در شهرستان های گچساران و باشت یک امر مهم و ضروری است.

 حسینی پور ادامه داد: ایجاد ناحیه صنعتی در این شهرستان ها نیازمند مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که احتمال زیادی برای تایید آن وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول