اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اردوی جهادی دانشجویان بسیجی قم در استان ایلام

اردوی جهادی «عهد خدمت» بسیج دانشجویی استان قم در شهرستان هلیلان استان ایلام در طول تعطیلات نوروز در حال برگزاری است.

اردوی جهادی دانشجویان بسیجی قم در استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کاروان اردوی جهادی قرارگاه «عهد خدمت» که مزین به نام شهید دکتر قاسمی است متشکل از ۳۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان قم در عرصه‌های سلامت، عمران، فرهنگی و آموزشی در کارگروه‌های تخصصی از قبیل پزشک و دندانپزشک، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و طلاب فرهیخته مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

این اردوی جهادی با شعار «عهد خدمت» که با برنامه‌ریزی بسیج دانشجویی استان قم در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»  در استان ایلام، شهرستان هلیلان آغاز شده و با کاروان عهد خدمت امتداد و خاطره‌ساز شد.

این شهرستان ضریب محرومیت ۸ از ۹ را داراست و این محرومیت ابعاد مختلفی شامل اجتماعی فرهنگی و... را داراست. این ضیافت جهادی از چهارمین روز نوروز 1401 آغاز شد و تا ۱۱ فروردین ادامه دارد.

زمینه فعالیت سفیران سلامت بسیج دانشجویی استان قم درعرصه سلامت در ۱۱ بخش دندانپزشکی که شامل ۵ بخش ترمیم، ۳ بخش جراحی و ۳ بخش سیار از قبیل عکس‌برداری، جرم‌گیری و ترمیم اطفال، روزانه قریب به ۳۰۰ نفر خدمت‌رسانی صورت می‌پذیرد.

همچنین در عرصه عمرانی که بیشترین تعداد جهادگر را مشغول خود کرده است در حوزه‌های ساخت کانال آب در شیراوند، ساخت حسینیه در چشمه‌ماهی، ساخت دیوارِ مخزن آب‌شیرین و حوضچه آب شیرین در چنار آباد، حوضچه تقسیم آب کشاورزی  در میدر سفلی، بهسازی کانال فاضلاب در چال خشک و رنگ‌آمیزی مدارس چمران در کهره، استاد شهریار در شهرک امام(ره)، اندیشه در ماهی‌زان، شهید خدامرادی در پله کبود، رنگ‌آمیزی و تعمیرات اساسی در مدرسه شهید محمدی در سرچم انجام می‌شود.

در عرصه فرهنگی و آموزشی نیز دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به همراه طلاب استان قم به کودکان و نوجوانان مدارس‌ هدف سطح‌ منطقه  ارائه خدمات پرورشی و آموزشی نیازسنجی شده فعالیت می‌کنند.

این دوره از اردوهای جهادی بعد از رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده در ایام ابتدای سال جدید خاتمه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/۷۸۰۳۲

انتهای پیام/78032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول