اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

تفاوت گفت‌وگوی هاشور با مهمانان، بیان ناگفته‌هاست

تهیه‌کننده برنامه «هاشور» گفت: شعار تیم تولید «اینجا صمیمی‌ترین قاب تلویزیون است» تعیین شده و بر این مبنا، اصل بر صحبت‌های صمیمانه بوده است.

تفاوت گفت‌وگوی هاشور با مهمانان، بیان ناگفته‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس، «هاشور» برنامه‌ای تلویزیونی و گفت‌وگومحور است که از شبکه افق پخش می‌شود؛ برنامه‌ای که گفت‌وگوهایش صمیمی و فارغ از ساختارهای کلیشه‌ای است و آیتم‌های متنوعی برای هر قسمت در نظر گرفته شده است.

در آیتم «شماطور» به نظرات مخاطبان با رویکرد طنز پرداخته خواهد شد. «تاکسی گشتی» هم دوربین مخفی مرتبط با موضوع هر قسمت برنامه است که به عنوان میان برنامه پخش می شود. ویژگی گفت‌وگوی اصلی برنامه، صمیمیت منحصر به فرد مجریان با مهمانان است. به عبارتی تفاوت گفت‌وگوی هاشور با مهمانان، بیان ناگفته‌هاست.

سید احمد مصطفوی تهیه‌کننده برنامه هاشور در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، با اشاره به پخش سری نوروزی «هاشور» از شبکه افق سیما بیان کرد: این برنامه با ساختاری متفاوت و حالت رفت و برگشت، هر بار یک چهره را برای گفت‌وگویی خارج از ساختار معمول تلویزیون دعوت می‌کند ولی آنچه اهمیت دارد، این است که در نهایت مخاطب به نگاه آن آدم به مقوله زیستن و فراز و نشیب‌های زندگی‌اش پی ببرد و اینکه چطور آن فرد به چهره‌ای مشهور تبدیل شده است.

وی در خصوص نحوه حضور مهمانان این برنامه اظهار داشت: ۱۲ چهره متفاوت در برنامه نوروزی هاشور حضور دارند و تلاش کرده‌ایم طی گفت‌وگو و از نگاه آنها، به اتفاقاتی که در سال گذشته، دهه قبل و قرنی که پشت سر گذاشتیم بپردازیم. مثلا برای اتفاقات فوتبالی از نگاه جواد خیابانی، اتفاقات سینمایی از نگاه مسعود فراستی، اتفاقات انیمیشن از نگاه بهرام عظیمی و مسائل مربوط به ورزش کشتی از نگاه پژمان درستکار این کار را انجام داده‌ایم.

مصطفوی با بیان اینکه فضای این برنامه طنز اجتماعی است، عنوان کرد: شعار تیم تولید «اینجا صمیمی‌ترین قاب تلویزیون است» تعیین شده و بر این مبنا، اصل بر صحبت‌های صمیمانه و دلی بوده است. برنامه در مجموع ۹ بخش مختلف دارد؛ بخش نخست جستجوی اینترنتی درباره مهمان همان قسمت و سوالاتی است که مردم درباره او داشته‌اند، سپس از مهمان برنامه خواسته می‌شود خودش راجع‌به این سوالات توضیح دهد، اینکه چرا اصلا چنین پرسش‌هایی پیرامون او مطرح شده و جوابشان چیست. در ادامه بخش دیگری داریم که مهمان برنامه خبرهایی که درباره‌اش در روزنامه‌ها چاپ شده را طبق اولویت خودش روی تابلو می‌چسباند به عبارتی پستی و بلندی‌های زندگی شخصی آن آدم از دیدگاه خودش به تصویر کشیده می‌شود.

مصطفوی با اشاره به دیگر بخش‌های برنامه نوروزی هاشور ابراز کرد: میز مذاکره از جمله این آیتم‌هاست که طی آن مهمان برنامه راجع به بخش‌های مختلف زندگی خودش صحبت می‌کند البته در این بین چهار یا پنج آیتم خارج از استودیو هم داریم که شامل کاریکاتور انیمیشنی، شعر طنز، دوربین مخفی در تاکسی و فضای عمومی و مصاحبه طنز است.

وی با اشاره به انتخاب مجریان این برنامه عنوان داشت: شبکه افق نگاه ویژه‌ای به این مسئله دارد، همانطور که تهیه‌کنندگانی بوده‌اند که از ابتدا با این شبکه همکاری کرده‌اند و به تدریج به رشد و بالندگی بیشتری دست یافته‌اند، اجرای برنامه‌ها نیز همین روند را طی کرده و تلاش شده مجریان جوان و با استعداد، در این روند به یادگیری، تمرین و تجربه بپردازند؛ در هاشور هم این اتفاق افتاد و شاهد هستیم که اجرای قسمت‌های نخست با چیزی که اکنون می‌بینیم کاملا متفاوت است و پختگی خاصی در اجرای برنامه نوروزی هاشور دیده می‌شود.

میانگین سنی تیم تولید هاشور، ۲۷ سال است که نشان‌دهنده جوان بودن این گروه و البته اعتمادی است که مدیران شبکه افق به جوانان دارند.

تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی با اشاره به نحوه انتخاب مهمانان ویژه برنامه نوروزی هاشور گفت: با توجه به ایده‌ای که از ابتدا داشتیم یعنی مرور اتفاقات یک سال، یک دهه و یک قرن اخیر، سعی کردیم آدم‌هایی را بیاوریم که نقش موثری در برخی اتفاقات این سال‌ها داشته‌اند یا اینکه در آن حوزه، صاحب نظر و صاحب تجربه هستند. مثلا به مناسبت روز جمهوری اسلامی، از آقای کدخدایی دعوت کردیم یا در روز ۱۳ نوروز، علی مسعودی مهمان ما خواهد بود و همینطور محمد اصغری که به مناسبت روز هواشناسی در برنامه حضور پیدا کرد.

وی در مورد فضای استودیویی هاشور و دکور این برنامه هم خاطرنشان کرد: همه تلاش تیم تولید و کارگردانی این بود که یک خانه در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد نه یک استودیوی صرف تلویزیونی. به عبارتی مهمانان برنامه هاشور، مهمان دو مجری هستند و گویی برای دید و بازدید آمده‌اند، این ایده‌ای بود که در راستای صمیمیت بیشتر میان آنها و همچنین برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب داشتیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول