اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معاون وزیر بهداشت: ساوه توانمندی گسترش شرکت‌های دانش بنیان را داراست

معاون وزیر بهداشت گفت: شهرستان ساوه زیر ساخت‌ها و توانمندی‌ گسترش شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های مختلف مانند دارو و مواد غذائی را دارد.

معاون وزیر بهداشت: ساوه توانمندی گسترش شرکت‌های دانش بنیان را داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، یونس پناهی عصر امروز در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی سلولزی و مرکز رشد فناوری معاونت آموزش دانشکده علوم پزشکی در ساوه اظهار کرد: وجود پتانسیل شهر صنعتی کاوه در شاهراه ترانزیتی مرکز به غرب کشور می‌تواند بسیاری از نیازهای کشور در زمینه‌های متعدد را با وجود شرکت‌های دانش بنیان رفع کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی بیان کرد: توجه به راه اندازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد افزایش تولیدات و اشتغال از سوی این وزارت مورد توجه است.

معاون وزیر بهداشت گفت: این منطقه قابلیت تولید فرآورده‌های غذایی و دارویی برای تامین نیاز کشور دارد و در این خصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه و همکاری لازم را دارد.

پناهی گفت: بر اساس ارزیابی از نظر زیر ساخت‌ها و توانمندی‌های  این منطقه، مجوزهای شرکت‌های دانش بنیان برای متقاضیان با اهداف تولید اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: افرادی که در این منطقه در حال تولید هستند می‌توانند با مراجعه به دانشکده علوم پزشکی ساوه درخواست شرکت دانش بنیان داشته باشند  تا ضمن ارائه مستندات و مدارک لازم از حمایت وزارت بهداشت برخوردار شوند.

وی با بیان این که  شهرستان ساوه از نظر حوزه مواد غذایی و هم مواد دارویی قابلیت رشد و ارتقا دارد، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان از نظر کمی و کیفی وزارت بهداشت، با برنامه‌های پیش رو حمایت خواهند شد. 

 سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: موافقت نامه راه اندازی مرکز رشد فناوری معاونت آموزش دانشکده علوم پزشکی ساوه از آذر ماه سال گذشته اخذ شده که در این راستا، 6 تا 7 تفاهم نامه منعقد گردیده است و دو هیئت علمی جدید در این دو رشته جدید (فناوری سلامت) جذب شده است.

محمود کریمی افزود: با کمک پرستاران نرم افزار کنترل فشار خون و قند  در حال طراحی است که پس از اتمام مراحل رونمائی خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: 5 یا 6 شرکت دانش بنیان در حوزه دارو در این شهرستان فعال هستند. 

وی خواستار مساعدت وزارت بهداشت برای جذب هیات علمی در مرکز تحقیقاتی دانش بنیان این شهرستان شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول