اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

برنامه‌های صداوسیما را از منظر سیاستهای جمعیتی نظارت کنید

سایت بانک جامع محتوایی جمعیت به مخاطبان تلویزیون این امکان را می‌دهد تا در موضوع جمعیت، خانواده و فرزندآوری روی برنامه‌های تلویزیون نظارت محتوایی داشته باشند.

برنامه‌های صداوسیما را از منظر سیاستهای جمعیتی نظارت کنید

سیدحامد حسینی معاونت رسانه مجمع ملی فعالان جمعیت در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس اظهار داشت: سایت بانک جامع محتوایی جمعیت  در نظر دارد با کمک مردم روی مضامین و محتواهای تلویزیونی در جهت جمعیت، خانواده و فرزندآوری نظارت کند.

حسینی در توضیح این طرح گفت:«کاری که ما در حال انجام آن هستیم یک مطالبه‌گری کاملا مردمی روی برنامه‌های صداوسیماست. در واقع نقدهایی که درباره مسئله جمعیت به برنامه‌های صدا و سیما، مخصوصاً برنامه‌های نوروزی، وارد است، مطرح می‌شوند. برای این کار ما با دوستان صدا و سیما یک شورای رسانه تشکیل دادیم که آن‌جا یکسری پرونده‌ها را بررسی می‌کنیم. یکی از پرونده‌های ویژه همین بحث مطالبه‌گری و نقدهای عمومی نسبت به برنامه‌های صدا و سیما است.ما از اوایل نوروز روی فراخوانی کار کرده‌ایم و فرمی طراحی کرده‌ایم که مردم در آن فرم نسبت به برنامه‌های صدا و سیما، خصوصاً برنامه‌های نوروزی، نقدهای خودشان را می‌نویسند.این کلیت موضوع است.»

حسینی درباره نتیجه نظرات و نقدهای مردمی نیز افزود:« بعد از اینکه مردم نقدهایشان را نوشتند، ما یک نظارت خاص هم داریم. یعنی یکسری از کارشناسان هستند که آن‌ها هم یادداشت‌هایی نسبت به این برنامه‌ها می‌نویسند. سپس ما همه را جمع می‌کنیم و در آن شورای رسانه در صدا و سیما مطرح می‌کنیم. آن‌جا این نقدها را بررسی می‌کنیم و آن‌ها نسبت به برنامه‌هایشان اعمال می‌کنند. اگر لازم باشد مثلاً سبقه جمعیتی یک برنامه‌هایی بیشتر می‌شود یا مثلاً وجهه مادرانه‌اش پررنگ‌تر می‌شود. به طور مثال ممکن است مردم تشخیص بدهند که در یک برنامه خاص از تلویزیون بهتر است بحث سقط جنین پرداخته شود. همه این‌ها در آن شورای رسانه بررسی می‌شود و روی اثر تولیدی که مردم شاهد آن هستند تاثیر می‌گذارد.»

معاون رسانه مجمع ملی فعالان جمعیت در خصوص برنامه‌هایی که به شکل مصداقی تحت تاثیر شورای رسانه بودند گفت:« الان ما خیلی از برنامه‌ها از جمله زوجی‌نو را با همین شورای رسانه که بودیم، مطرح کردیم و یکسری پیشنهادات را ارائه کردیم. بعد دیدیم که اعمال کردند. به صورت مصداقی اگر بخواهم بگویم، «سلام دنیا» برنامه‌ای است که از شبکه سلامت پخش می‌شود و از همین شورای رسانه ما بیرون آمد. می‌خواستیم یک برنامه ویژه مادران و ویژه آن وجهه فرزندآوری مادران داشته باشیم. برنامه‌های پدرانه‌مان هم شروع کرده‌ایم. داریم وبینارهای تخصصی برگزار می‌کنیم و درس‌گفتارهایمان را تنظیم می‌کنیم. وقتی درس‌گفتارهایمان در قالب‌های رسانه‌ای می‌آید، آن‌جا می‌تواند در صدا و سیما هم نمود پیدا کند.»

سایت بانک جامع محتوایی جمعیت به آدرس http://app.namayejavani.ir/#/nav/advance-form667  هم اکنون منتظر نظرات مردمی مردم درباره محتواهای صدا و سیماست.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول