اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سهم یک درصدی از محل فروش معادن به روستاها اختصاص پیدا کند

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر رئیس جمهور گفت: باید سهم یک درصدی از محل فروش معادن به روستاهای معدنی اختصاص پیدا کند.

سهم یک درصدی از محل فروش معادن به روستاها اختصاص پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر رئیس جمهور  اظهار کرد: باید سهم یک درصدی از محل فروش معادن به روستاهای معدنی اختصاص پیدا کند.

 وی گفت: روستاهای معدنی در کشور  باید بر اساس قانون برنامه ششم و قانون معادن از عواید استخراج معدن برخوردار شوند.

معاون رئیس جمهور در جریان بازدید از معدن سنگ آهن تنورجه شهرستان کوهسرخ افزود: روستاهای معدنی به دلیل استخراج معادن، آلودگی زیست محیطی و آسیب به زیرساخت ها را تحمل می‌کنند به همین دلیل قانون مصوب شده تا بخشی از عواید این معادن برای توسعه و کمک به زیرساخت‌های این روستاها هزینه شود.

مدنی با اشاره به اینکه اختصاص درصدی از عواید استخراج معادن به روستاها منجر به توزیع ثروت برای توسعه و محرومیت زدایی در روستاها می‌شود، ابراز کرد: حدود چهار ماه قبل در راستای دستور ریاست جمهور، نامه‌ای به استانداری‌های سراسر کشور زده شد تا سهم یک درصد از محل فروش معادن به همان منطقه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته باید ۴ هزار میلیارد تومان از محل قانون پرداخت یک درصد از فروش معادن به همان مناطقی که معادن در آن فعال است اختصاص می‌یافت، خاطر نشان کرد: اینکه تاکنون چه میزان از این مبلغ اختصاص یافته است را باید گزارشگیری کنیم.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر رئیس جمهور با بیان اینکه ١۵درصد حقوق دولتی که از معادن اخذ می‌شود باید در روستا و یا شهری که معدن در آن واقع شده هزینه شود، عنوان کرد: امسال سهم یک‌درصد از محل فروش معادن به صندوق عدالت و پیشرفت منتقل شده و در قالب تبصره ١٨ در سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 

مدنی با تاکید بر اینکه استفاده بهینه از منابع تجدیدناپذیر یکی از ضرورت‌های اقتصاد در کشور است، خاطرنشان کرد: با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید و نیز بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان می‌توان زمینه و بستر گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان معدنی را فراهم کرد.

گفتنی است که در حال حاضر ۴٠ نفر به صورت مستقیم در این معدن مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول