اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

آمریکا واردات نفت روسیه را با وجود تحریم‌ها افزایش داد

با وجود فرمان تحریمی بایدن برای ممنوعیت واردات انرژی از روسیه، طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، واردات نفت روسیه توسط آمریکا در هفته گذشته 43 درصد افزایش یافت.

آمریکا واردات نفت روسیه را با وجود تحریم‌ها افزایش داد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، حجم واردات نفت روسیه توسط ایالات متحده از 19 تا 25 مارس نسبت به هفته گذشته آن 43 درصد افزایش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که ایالات متحده روزانه 100 هزار بشکه نفت خام روسیه وارد می‌کند. واردات نفت آمریکا از روسیه در هفته 19 فوریه تا 25 فوریه متوقف شده بود. با این حال، در اوایل ماه مارس، عرضه هفتگی نفت روسیه به حداکثر مقدار خود در سال 2022، معادل 148 هزار بشکه در روز رسید.

این افزایش واردات درحالی رقم می‌خورد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در 8 مارس فرمان اجرایی ممنوعیت واردات انرژی از روسیه و سرمایه‌گذاری جدید در بخش انرژی روسیه را صادر کرده بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مهلتی را برای تکمیل معاملات واردات نفت، فرآورده‌های نفتی، LNG و زغال سنگ از روسیه به این کشور تا تاریخ  22 آوریل تعیین کرده است.

در سال 2021، عرضه نفت روسیه به ایالات متحده در مقایسه با سال 2020 بیش از دو برابر شد و به 72.608 میلیون بشکه رسید. این 3.3 درصد از کل واردات ایالات متحده است. روسیه همچنین 20 درصد از کل عرضه فرآورده های نفتی به ایالات متحده را تامین کرده است (راشاتودی).

به گزارش خبرگزاری فارس، در هفته‌های اخیر میانگین قیمت بنزین در ایالات متحده پس از ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط واشنگتن به بالاترین حد تاریخی رسیده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول