اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رشد ۵ درصدی ثبت ازدواج در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال گذشته ثبت ازدواج با رشدی ۵ درصدی مواجه بوده است.

رشد ۵ درصدی ثبت ازدواج در سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اسناد مالکیت صادره در راستای قانون تعیین تکلیف وضعیت اراضی و ساختمانی‌های فاقد سند رسمی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ اسناد مالکیت صادره در راستای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی ۷۳ هزار و ۷۲۷ فقره بود که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۸۲ هزار و ۶۸ فقره افزایش یافت و این موضوع حاکی از رشد ۱۱ درصدی در این حوزه است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اسناد مالکیت صادره در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اظهار کرد: میزان اسناد مالکیت صادره در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در سال ۱۳۹۹ برابر با ۷۳ هزار و ۵۵۳ فقره بوده است که این میزان در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ۹۳ هزار و ۹۱۰ فقره افزایش یافته که در این حوزه با رشد ۲۸ درصدی مواجه بوده ایم.
 
وی با بیان این که اسناد مالکیت صادره اراضی ملی و مراتع در سال ۹۹ برابر با ۲۰ هزار و ۹۷۶ فقره بوده است گفت: در سال ۱۴۰۰ در این حوزه با رشد ۱۷۷ درصدی مواجه بوده ایم و تعداد این اسناد به ۵۸ هزار و ۱۷۳ فقره افزایش یافته است.
 
بابایی با بیان این که میزان املاک تحدید حدود شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است گفت: میزان املاک تحدید حدود شده در سال ۱۳۹۹ برابر با ۴۰ هزار و ۱۰۴ فقره بوده که در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ۴۷ هزار و ۹۸۴ فقره افزایش یافته است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به جمع کل اسناد مالکیت دولتی صادره اشاره کرد و گفت: جمع کل این اسناد در سال ۱۳۹۹ برابر با ۹۱ هزار و ۶۲۷ فقره بوده است که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۱۶۳ هزار و ۵۸۲ فقره افزایش یافته است. 
 
رشد ۹۷ درصدی اسناد مالکیت صادره وزارت خانه‌ها و موسسات دولتی در سال ۱۴۰۰
 
وی با بیان این که جمع کل اسناد مالکیت صادره وزارت خانه‌ها و موسسات دولتی در سال ۱۴۰۰ رشد خیره کننده ۹۷ درصدی داشته است گفت: جمع کل اسناد مالکیت صادره از سوی موسسات دولتی در سال ۹۹ پنجاه و هشت هزار و نهصد و ۶۰ فقره بوده است که این میزان در سال گذشته به ۱۱۶ هزار و ۶۸ فقره افزایش یافته است 
 
بابایی درباره اسناد مالکیت صادره بر اساس مستندات در سال گذشته گفت: تعداد این اسناد در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد ۱۲۵ درصدی مواجه بوده است و تعداد آن از ۱۴ هزار و ۵۲۰ فقره به ۳۵ هزار و ۶۵۵ فقره افزایش یافته است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص ازدواج‌های ثبت شده در دفاتر ازدواج بیان کرد: میزان ازدواج‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشدی ۵ درصدی داشته است .
 
وی ادامه داد: تعداد ازدواج‌های ثبت شده در سال ۱۳۹۹ برابر با ۴۶۹ هزار و ۶۵۰ فقره بوده است که در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ۴۹۲ هزار و ۹۵۲ فقره افزایش یافته است.
 
بابایی ضمن اشاره به پرونده‌های مختومه قرارداد‌های داخلی بانک‌ها گفت: تعداد این پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰ رشدی ۶۹ درصدی داشته است و از ۵۲ هزار و ۳۳۵ فقره به ۸۸ هزار و ۶۳۹ فقره افزایش یافته است.
 
رشد ۱۵ درصدی پرونده‌های تشکیل شده اجرایی در سال ۱۴۰۰
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص پرونده‌های مختومه اسناد رهنی و شرطی بانک‌ها نیز گفت: این اسناد در سال ۱۳۹۹ برابر با ۲۷ هزار و ۶۶۱ فقره بوده است که در سال ۱۴۰۰ به ۳۶ هزار و ۴۸۹ فقره افزایش یافته است.
 
وی ضمن اشاره به پرونده‌های تشکیل شده اجرایی از رشد ۱۵ درصدی آن‌ها در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: پرونده‌های تشکیل شده اجرایی در سال ۹۹ برابر با ۲۱۷ هزار و ۵۰۱ فقره بوده که در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ۲۵۰ هزار و ۷۱۱ فقره افزایش یافته است 
 
بابایی درباره پرونده‌های مختومه شده اجرا اظهار کرد: تعداد این پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰ از ۲۷۹ هزار و ۴۷۱ به ۴۱۵ هزار و ۵۵۳ فقره افزایش یافته است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این که تعداد پرونده‌های مختومه اسناد تعهدی در سال ۱۴۰۰ با رشدی ۲۸۲ درصدی مواجه بوده است گفت: تعداد این اسناد از ۵۹۱ فقره در سال ۹۹ به ۲ هزار و ۲۵۷ فقره در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است 
 
وی درباره میزان وصول موقعات بانک‌ها گفت:میزان وصول معوقات بانکی در سال ۱۳۹۹ برابر با ۱۸,۴۷۸,۹۶۸,۸۴۰,۲۵۷ تومان برابر با هجده بیلیون و چهارصد و هفتاد و هشت میلیارد و نهصد و شصت و هشت میلیون و هشتصد و چهل هزار و دویست و پنجاه و هفت ریال بوده است که این عدد در سال گذشته با رشدی ۲۵۶ درصدی مواجه بوده و برابر با ۶۵,۷۳۷,۸۴۷,۵۹۱۳,۹۱۲ و معادل با ششصد و پنجاه و هفت بیلیون و سیصد و هفتاد و هشت میلیارد و چهارصد و هفتاد و پنج میلیون و نهصد و سیزده هزار و نهصد و دوازده ریال بوده است.
 
بابایی درباره تعداد موسسات غیرتجاری ثبت شده در سال ۱۴۰۰ گفت: تعداد ۶۸ هزار و ۷۲ فقره موسسه غیرتجاری در سال ۱۴۰۰ ثبت شده است که نسبت به آمار سال ۱۳۹۹ رشدی ۳۳ درصدی داشته است.
 
ثبت ۸ شعبه شرکت‌های خارجی در سال گذشته 
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۸ شعبه شرکت‌های خارجی در کشور ثبت شده است که نسبت به ۵ مورد سال ۱۳۹۹ رشدی ۶۰ درصدی داشته است.
 
وی درباره علامت‌های تجاری ثبت شده نیز گفت: در سال ۱۳۹۹، تعداد ۲۹ هزار و ۴۹۷ علامت تجاری و در سال گذشته ۳۲ هزار و ۸۷۷ علامت در کشور ثبت شده است.
 
بابایی درباره ابلاغ انتصاب و انتقال سردفتران ودفتریاران و لغو آن‌ها گفت: تعداد این ابلاغ‌ها در سال ۱۳۹۹ برابر با ۷۷۵ فقره بوده است که این ابلاغ‌ها در سال گذشته به هزار و ۵۷ فقره افزایش یافته است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های ثبتی، دفاتر اسناد و ازدواج و طلاق گفت: تعداد ۴۲ هزار و ۸۷۶ فقره بازرسی در سال ۱۳۹۹ و تعداد ۵۱ هزار و ۳۳۶ بازرسی در سال ۱۴۰۰ انجام گرفت.
 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول