اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

درآمد فیفا در سال 2021 اعلام شد/افزایش حمایت‌های مالی IOC از فدراسیون‌های جهانی

اسناد منتشر شده نشان می‌دهد پرداخت‌های کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در المپیک توکیو در مقایسه با ریو افزایش داشته است.

درآمد فیفا در سال 2021 اعلام شد/افزایش حمایت‌های مالی IOC از فدراسیون‌های جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اولین فدراسیون بین‌المللی است که صورت‌های مالی خود را برای سال 2021 منتشر کرده است. براساس اعلام فیفا این فدراسیون در سال منتهی به جام جهانی 2022 قطر 766.5 میلیون دلار درآمد و 312.2 میلیون دلار ضرر داشته است.

باتوجه به اینکه این فدراسیون جزو رشته‌های المپیکی است، اسناد ارائه شده برای کسب درآمد دارای ارزش فوق‌العاده‌ای است. پرداخت‌های فیفا در سال 2021 (25.95 میلیون دلار) در شرایط کرونا و همین طور تعویق یکساله بازی‌های المپیک و پارالمپیک نشان می‌دهد، کمیته بین‌المللی المپیک از حمایت‌های مالی به این فدراسیون و 28 فدراسیون بین‌المللی دیگر دست نکشیده و حتی در مقایسه با بازی‌های 2016 ریو افزایش محسوسی هم داشته است.

پرداختی فیفا در زمان المپیک 2016 ریو مبلغ 22.09 میلیون دلار بوده است. این موضوع افزایش رضایت‌بخشی فدراسیون‌ها به اندازه 17.5 درصد بوده است. آمارهای جدید فیفا نشان می دهد که پرداخت‌های IOC در بازی‌های توکیو به فدراسیون‌های بین المللی حداقل 5 درصد نسبت به ریو افزایش یافته است.

در بحران کرونا برخی از فدراسیون‌های جهانی مجبور بودند که از کمیته بین‌المللی المپیک وام بگیرند و باید آن را پرداخت کنند. اسامی آنها به شرح زیر است:

7.5 میلیون دلار دو و میدانی، قایقرانی 3.1 میلیون دلار، ژیمناستیک حدود 1.5 میلیون دلار، تنیس 3 میلیون دلار و دوچرخه سواری 5 میلیون دلار

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول