اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بومی‌سازی ماشین‌آلات برش و تراش چوب و سنگ

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت ماشین‌آلات هم‌زمان فرز و تراش دارای شش محور شده است.

بومی‌سازی ماشین‌آلات برش و تراش چوب و سنگ

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد حسین امانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ماشین‌سازی مبتکران صنعت راش با بیان اینکه دستگاه فرز و تراش سی ان سی شش محور محصول تولیدی این شرکت است، گفت: این دستگاه تلفیقی از فرز و تراش به‌صورت هم‌زمان است که در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد.

کیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه

ماشین برش دقیق، دستگاهی است که در آن نرم‌افزار کامپیوتری از پیش برنامه‌ریزی شده حرکات دستگاه و ابزارهای آن را مشخص می‌کند. دستگاه فرز و تراش سی ان سی شش محور و هشت هد در بسیاری از صنایع از جمله چوب، پیکرتراشی، مجسمه‌سازی، مدل و قالب‌سازی و همچنین سنگ کاربرد دارد.

نمونه خارجی این دستگاه برای فلز ساخته شده و قیمت بسیار بالایی دارد، به همین خاطر استفاده آن در صنعت چوب و سنگ به‌صرفه نیست. نمونه داخلی کیفیت بالا و قیمت بسیار پایین‌تری دارد.

کاهش بهای تمام شده محصول

بهای تمام شده محصول با استفاده از این دستگاه پایین می‌آید و باعث می‌شود قیمت محصول تولید شده رقابتی ‌شود. این دستگاه کاملاً بومی و ثبت اختراع نیز شده است. این محصول قابلیت اجرای کار بر روی هشت قطعه به‌صورت هم‌زمان را دارد.

دستگاه فرز و تراش سی ان سی شش محور و هشت هد کاربری راحتی دارد و به خاطر ابعاد و وسعت مانور کاری زیاد باعث شده طیف عظیمی بتوانند از آن استفاده کنند.

قابلیت اجرای کار بر روی هشت قطعه به‌صورت هم‌زمان

خدمات پس از فروش و تعمیر با هزینه پایین از دیگر مزایای این محصول نسبت به نمونه خارجی محسوب می‌شود. هر دستگاه برای چند نفر اشتغال ایجاد می‌کند و در حال حاضر در این شرکت حدود 80 نفر به‌صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ماشین‌سازی مبتکران صنعت راش با اشاره به اینکه ایده دانش‌بنیان کردن شرکت‌ها و محصولات آن‌ها قابل‌تقدیر است، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون حمایت‌های خوبی انجام داده اما اگر روند دریافت تسهیلات آسان‌تر باشد کمک بیشتری به شرکت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول