اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از عوامل فیلم «موقعیت مهدی»

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با عوامل فیلم «موقعیت مهدی» ضمن تقدیر از تلاش های عوامل این اثر سینمایی، آثار هنری در عرصه دفاع مقدس را نوعی جهاد تبیین برای معرفی دلاوری های شهیدان و ایثار خانواده معزز آن‌ها به جامعه دانست.

تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از عوامل فیلم «موقعیت مهدی»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی در دیدار با عوامل فیلم «موقعیت مهدی» اظهار کرد: ما نمی‌توانیم رنجی که شهدا در جبهه‌ها و سختی که خانواده‌های آن‌ها در غیاب و پس از شهادت آنان در فراغشان متحمل شدند را درک کنیم؛ اما سینما با قابلیت روایتگری خود می‌تواند گوشه‌ای از زحمات و ایثارهای شهدا و خانواده‌های آنان را به تصویر بکشد.

وی افزود: نسل جوان دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و ازخودگذشتگی‌ها و مخاطرات آن دوران اطلاع ندارند. ساخت فیلم‌ و سریال‌هایی در حوزه دفاع مقدس و زندگی شهدا به آشنایی نسل جوان با قهرمانان ملی که کشور ما را در برابر جهانیان و تاریخ سربلند کردند، کمک می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی فیلم و سریال را ابزاری قدرتمند در الگوسازی از شهدا دانست و خاطرنشان کرد: الگوگیری جوانان از شهدا به این معناست که آن مروت، مردانگی، ایثار، ادب، ایمان، انتخاب صحیح، جوانمردی و فضیلت‎های شهیدان را در زندگی خود الگو قرار دهند.

وی افزود: معرفی قهرمانان دوران دفاع مقدس، تلاش در راستای تحقق جهاد تبیین و حرکتی به سمت آگاهی بخشی است. سینمای دفاع مقدس نوعی جهاد تبیین برای معرفی دلاوری‎ها و رشادت‌های شهدا به جامعه است. کار شما فیلم‌سازان ترویج اخلاق، ایثار، گذشت، انسانیت و شجاعت در راه ارزش‌های الهی بوده که کاری بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را احیاگر ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورایی در دوران معاصر دانست و خاطرنشان کرد: در جنگ تنها مسئله شجاعت مطرح نبود بلکه ایمان و اعتقاد بود که نام شهدا را ماندگار کرد؛ دشمن به اعتقادات و دین و شرافت ما حمله کرد و این شهدا بودند که ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند تا دشمن به اهدافش نرسد.

وی همچنین در بخش دیگی از سخنان خود به اهمیت ساخت آثار سینمایی با موضوع افشای جنایات بی‌رحمانه منافقین تأکید کرد و گفت: و عنوان کرد: نسل جوان باید با جنایات ننگین منافقینی که ۱۷ هزار پیر، جوان و کودک را به شهادت رساندند، آشنا شوند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول