اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

حزب الله و امل: دولت لبنان، فورا پیشنهاد ایران درباره تأمین برق را بپذیرد

جنبشهای حزب الله و «امل پس از برگزاری نشستی، تأکید کردند که دولت لبنان هر چه سریعتر، پیشنهاد ایران را بپذیرد و برق را برای همه مردم لبنان، تأمین کند.

حزب الله و امل: دولت لبنان، فورا پیشنهاد ایران درباره تأمین برق را بپذیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبشهای حزب الله و «امل» لبنان امروز یکشنبه در شهر «النبطیه» واقع در جنوب این کشور نشستی برگزار و درباره مسائل داخلی و منطقه‌ای، بیانیه مشترکی منتشر کردند.

شبکه خبری روسیا الیوم  ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، امل و حزب الله در این نشست، آخرین تحولات داخلی و منطقه‌ای را بررسی و بر اقدامات و برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات معیشتی مردم لبنان و همچنین آماده شدن برای انتخابات پارلمانی در این کشور تأکید کردند.

حزب الله و امل از دولت لبنان خواستند که مواضع شجاعانه را اتخاذ کند و به فشارهای آمریکا تن ندهند و وعده‌های دروغین «دروثی شیا» سفیر واشنگتن در بیروت درباره تأمین برق از مصر و اردن را باور نکنند.

این دو جنبش همچنین تأکید کردند که دولت لبنان هر چه سریعتر، «پیشنهاد ایران را که این مشکل را حل می‌کند، بپذیرد و برق را برای همه مردم لبنان، تأمین کند. حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفیر اخیر خود به بیروت بر این مسئله تأکید کرد». 

در این بیانیه بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر تأکید و تصریح شد، حزب الله و امل بار یگر بر عمق ائتلاف خود تأکید دارند؛ ائتلافی که «تضمینی برای ثبات، حاکمیت و آزادی مردم میهن در برابر تمامی تلاشها در زمینه توسعه‌طلبی، وابستگی و عادی‌سازی است».

 وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به لبنان گفت: آماده ادامه همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود با لبنان و همچنین ایجاد دو نیروگاه یک هزار مگاواتی برق در این کشور هستیم (جزئیات بیشتر).

 انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول