اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: آمریکا با برخی زیاده خواهی‌ها، مسؤول مستقیم تطویل مذاکرات است

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی همتای عمانی با انتقاد از تحریم‌های جدید آمریکا گفت: ایران آماده یک توافق خوب و پایدار است، اما طرف آمریکایی با برخی زیاده خواهی‌ها، مسؤول مستقیم تطویل مذاکرات تاکنون بوده است.

امیرعبداللهیان: آمریکا با برخی زیاده خواهی‌ها، مسؤول مستقیم تطویل مذاکرات است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان امشب در تماس تلفنی با  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در مورد برخی مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک از جمله برقراری آتش بس در یمن و همچنین مذاکرات وین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه عمان در این تماس تلفنی ضمن تبریک فرار رسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، از برقراری آتش بس در یمن استقبال و با قدردانی از نقش و تلاش‌های ایران در این زمینه، ابراز امیدواری کرد که این موضوع باعث فراهم شدن بستر لازم برای گفت‌و‌گوها بین همه طرف‌های یمنی و بازگشایی مرزهای این کشور شود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک متقابل ماه مبارک رمضان به همتای عمانی و دولت و ملت عمان و همچنین ابراز امیدواری نسبت به پایدار ماندن آتش بس در یمن، از نقش سازنده عمان در این راستا قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان در این باره خاطرنشان کرد: اکنون آنچه مهم است لغو کامل محاصره انسانی به موازات استمرار آتش بس است. همچنین در حال حاضر ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم یمن بسیار مهم است.

گفتنی است سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از ابتکار نماینده سازمان ملل برای توقف ۲ ماهه عملیات نظامی در یمن، اجازه ورود کشتی های حامل مواد غذایی و سوخت و بازگشایی نسبی فرودگاه صنعاء استقبال کرده بود. «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه جمعه گفت: دو طرف (صنعاء و دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز) درباره توقف همه عملیات نظامی هوایی، زمینی، دریایی در داخل یمن و عملیات‌های برون مرزی توافق کردند. وی افزود: دو طرف درباره ورود کشتی‌های سوخت به بنادر الحدیده و پروازهای تجاری به و از فرودگاه صنعاء به مقاصدی معین در منطقه توافق کردند. با موافقت دو طرف امکان تمدید مهلت دو ماه آتش بس وجود دارد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز امروز درباره یمن و مذاکرات وین تلفنی گفتگو کردند.

* آمریکا مسؤول تطویل مذاکرات

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی همتای عمانی همچنین در خصوص مذاکرات وین، از اعمال تحریم‌های مجدد از سوی آمریکا در مورد برخی از اشخاص و شرکت های ایرانی انتقاد و عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده یک توافق خوب و پایدار است، اما طرف آمریکایی با برخی زیاده خواهی‌ها، مسؤول مستقیم تطویل مذاکرات تاکنون بوده است.

وزیر امور خارجه همچنین در گفت‌وگوی تلفنی دبیرکل سازمان ملل گفت: در مذاکرات به توافق نزدیک هستیم و پیشنهادات مان را در مورد موضوعات باقیمانده از طریق مذاکره کننده اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل کرده‌ایم و اکنون توپ در زمین آمریکاست.

گفتنی است وزرای امور خارجه ایران و عمان در خصوص تداوم مشورت و رایزنی مستمر در خصوص موضوعات در دستور کار دو کشور توافق کردند.

به گزارش فارس،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ نیز با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان تلفنی گفت‌وگو کرد.دو وزیر خارجه در این گفت‌وگو طرفین درباره توسعه روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند. وزیر خارجه عمان در آن گفت‌وگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد گام‌های نهایی در خصوص مذاکرات وین هر چه زودتر برداشته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول