اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بی‌توجهی به آموزش مهارتی مهمترین چالش صنعت ساختمان است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای استان گفت: صنعت ساختمان دچار چالش‌هایی شده است که بی توجه به آموزش‌های مهارتی مهم‌ترین آن است.

بی‌توجهی به آموزش مهارتی مهمترین چالش صنعت ساختمان است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، مجتبی فرهمند صبح امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای استان با بیان این‌که یکی از رسالت‌های این سازمان تقویت بنیه آموزشی مهندسین در دو حوزه تئوری و مهارتی است، اظهار کرد: متاسفانه بخش زیادی از آموزش های فعلی به مباحث تئوریک گرایش پیدا کرده است در صورتی که موضوع کار مهندسی نیاز به آموزش‌های کارگاهی و مهارتی نیز دارد.

وی با اشاره به این‌که آموزش‌ها و دوره‌های مهارتی آزاد برای مهندسین عضو سازمان همواره دارای جذابیت بوده است، افزود: این دوره‌ها می‌تواند به فهم مشترک مهندسین و استادکاران اجرایی در پروژه‌های ساختمانی کمک بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به  حجم بالای تراکنش مالی در صنعت ساختمان تاکید کرد: نظارت بهینه و داشتن مهارت‌های خاص کارگاهی کمک می‌کند تا در بخش‌های مهمی چون انتخاب مصالح، نوع مصرف، انتخاب استادکاران و .... اقدامات بهتری انجام و در نهایت صرفه و صلاح پروژه نیز دیده شود.

 فرهمند با بیان این‌که ۳۰ درصد هزینه‌های ساخت و ساز به بخش دستمزد مستقیم نیروی انسانی باز می‌گردد، خاطرنشان کرد:  به هر میزان که در یک ساختمان از مهندسین و استادکاران آموزش دیده بهره برده شود به مراتب در خروجی کار از کیفیت بالاتری برخوردار خواهیم بود ولی متاسفانه استان یزد در این حوزه دچار ضعف شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به این‌که نکات مهارتی در اجرای پروژه‌ها از نظر فنی در حال تنزل است، گفت: باتوجه به اینکه همواره استان یزد در بحث ساخت و ساز دارای سبقه مثبت و زبانزد سایر استان هابوده است نیازمند عزمی راسخ هستیم تا چالش های این حوزه را برطرف نماییم که در این مسیر می توان از ظرفیت بالای مهندسی استان استفاده کرد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول