اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات روس: عرضه پهپاد بیرقدار به اوکراین برای جامعه روسیه قابل پذیرش نیست

سفیر روسیه در ترکیه گفت که برای مردم روسیه عرضه پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه به اوکراین قابل پذیرش نیست.

دیپلمات روس: عرضه پهپاد بیرقدار به اوکراین برای جامعه روسیه قابل پذیرش نیست

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر روسیه در ترکیه روز دوشنبه گفت که برای مردم روسیه عرضه پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه به اوکراین قابل پذیرش نیست.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «آلکسی یرخوف» سفیر روسیه در ترکیه به یکی از روزنامه‌های این کشور گفت، عرضه پهپادهای بیرقدار  ترکیه به اوکراین توسط جامعه روسیه به طرز دردناکی تلقی شده است.

وی گفت: «توجیه این کار با بیان این که این مسئله تجارت است در میان جامعه روسیه قابل درک نیست، زیرا هواپیماهای بدون سرنشین شما نیروهای ما را می کشند؛ بیرقدارها دقیقاً برای همین منظور خریداری می شوند. اما ما به افرادی که ارتش ترکیه علیه آنها می‌جنگند سلاح نمی‌دهیم و ترکیه این را به خوبی می‌داند.»

ترکیه قبل از شروع درگیری‌های روسیه با اوکراین، کی‌یف را به پهپادهای بیرقدار مجهز کرد. ترکیه مدعی است که پهپاد بیرقدار در میان پیشرفته‌ترین  پهپاد جهان قرار دارد. این هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند ۱۵۰ کیلوگرم (بیش از ۳۳۰ پوند) بار راحمل کرده و قابلیت پرواز ۲۴ ساعته را دارد. این پهپادها  در نبردهای لیبی، سوریه و قره باغ نیز حضور داشتند.

چند تحلیلگر امور نظامی آمریکایی به تازگی با بررسی تحولات اوکراین و استفاده این کشور از پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه نوشتند، روسیه در نبرد پهپادی با اوکراین برتری کامل را ندارد، اما بیرقدارهای اوکراین نمی‌توانند پشتیبانی هوایی نزدیک ارائه دهند زیرا آنها برابر پدافند هوایی روسیه بسیار آسیب پذیر هستند.

به نوشته وبگاه آمریکایی «دیفنس نیوز» «کریستن فونتنروز» و «اندی دربی» در تحلیل خود عنوان کردند که «زمان» یک عامل مهم است. در ترکیه، چرخه تولید بیرقدار کند است، به این معنی که آنکارا نمی‌تواند تعداد مورد نیاز را به موقع در اختیار اوکراین قرار دهد.

همچنین، حتی اگر اوکراینی‌ها با پهپادهای ترکیه به خوبی عمل کنند، باز هم زمان می‌برد تا در عملیات زمینی درگیر شوند. آنها در ارائه پشتیبانی هوایی نزدیک هم شکست خورده‌اند، زیرا این سیستم هنوز برابر دفاع هوایی آسیب پذیر است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول