اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت لبنان اعلام ورشکستگی کرد

معاون نخست‌‌وزیر لبنان گفت دولت و بانک مرکزی این کشور ورشکست شده‌اند و این حقیقت قابل کتمان نیست.

دولت لبنان اعلام ورشکستگی کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعاده الشامی» معاون نخست‌وزیر لبنان در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی از ورشکستگی رسمی دولت و بانک مرکزی خبر داد و گفت که باید خسارت‌ها میان دولت، بانک‌ها، بانک مرکزی و سپرده‌گذاران تقسیم شود.

او به شبکه الجدید لبنان گفت: «این واقعیت قابل کتمان نیست و نمی‌توان در شرایط انکار زندگی کرد و به سپرده‌گذاران اجازه برداشت از بانک‌ها را داد. امیدوار بودم چنین اتفاقی رخ می‌داد، اما در شرایط طبیعی نیستیم.»

معاون نخست‌وزیر لبنان همچنین از درخواست مشاوره از صندوق بین‌المللی برای حل مشکلات مالی دولت خبر داد و افزود: «وزارت دارایی برنامه‌ای برای پرداخت معوقات طرح خواهد کرد، اما فردا این اتفاق نمی‌افتد و اگر اراده سیاسی جامعی وجود داشته باشد، زمان کافی خواهیم داشت و انجام این کار آسان‌تر خواهد بود.»

سعاده الشامی در ادامه گفت: «دولت و بانک مرکزی ورشکست شده‌اند، خسارت‌ها میان دولت، بانک‌ها و بانک مرکزی و مردم تقسیم می‌شود؛ خسارت‌هایی ایجاد شده و ما در پی کاهش اثرات این خسران برای مردم هستیم.»

در پی اعلام این خبر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از شرایط اقتصادی لبنان اعلام انزجار و شکایت کرده و زبان به انتقاد از دولتمردان گشودند. انفجار بندر بیروت در چهارم اوت ۲۰۲۰ به عنوان گلوگاه اقتصادی لبنان وضعیت بد مالی این کشور را به مرز فاجعه رساند.

وضعیت بد اقتصادی لبنان در شرایطی است که این کشور در ۱۵ ماه می (۲۵ اردیبهشت) با انتخابات پارلمانی مواجه است و از مدت‌ها پیش گروههای سیاسی مختلف و افراد مستقل خود را برای ورود به این کارزار سیاسی آماده می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول