اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: به طور قطع پاسخ اخراج دیپلمات‌های روس را از آلمان خواهیم داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو به طور قطع پاسخ اخراج چهل دیپلمات روس از خاک آلمان را خواهد داد.

مسکو: به طور قطع پاسخ اخراج دیپلمات‌های روس را از آلمان خواهیم داد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه دوشنبه شب به وقت تهران از پاسخ دادن به اقدام آلمان در اخراج ۴۰ دیپلمات روس خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «روسیه قطعا به آلمان که ۴۰ دیپلمات روسیه را عنصر نامطلوب اعلام کرد، پاسخ خواهد داد.»

زاخاروا اقدام رهبری آلمان را «عمل بدخواهانه ماشین سیاسی آلمان» توصیف کرد. دولت آلمان روز دوشنبه دستور اخراج ۴۰ دیپلمات روس از برلین را صادر کرد.

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که تعداد قابل توجهی از دیپلمات‌های روسیه به دلیل بی رحمی غیر قابل باوری که مسکو در شهر بوچا و در کل در اوکراین مرتکب شده، اخراج می‌شوند.

بائربوک همچنین گفت اقدامات بیشتری از شرکای آلمان در سرتاسر جهان در پیش خواهد بود و تاکید کرد که تحریم‌ها علیه روسیه باید گسترده‌تر شود.

وزارت خارجه روسیه ضمن اعلام مخالفت خود با این اقدام آلمان گفت که پاسخی مناسب به این اقدام برلین خواهد داد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز دوشنبه شب به وقت تهران گزارش کرد که وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرده که تصمیم گرفته شماری از دیپلمات‌های روسی را اخراج کند که از نظر پاریس، اقدامات آنها مغایر با منافع امنیتی پاریس است. گفته می‌شود که پاریس قصد دارد ۳۵ دیپلمات روس را اخراج کند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز با تکرار ادعاها درباره کشته شدن غیرنظامیان در شهر «بوچا» در اوکراین، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه روسیه شده بود.

لیتوانی و لتونی نیز روز دوشنبه اعلام کردند که تصمیم دارند تا روابط دیپلماتیک خود با روسیه را کاهش داده و به سفرای مسکو دستور دادند تا این دو کشور حوزه بالتیک را ترک کنند.

پیش از این «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان، دولت آلمان را به ممانعت از اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه توسط اتحادیه اروپا متهم کرد.

موراویه‌تسکی روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که آلمان مانع اصلی اعمال تحریم های شدیدتر علیه روسیه است و مجارستان مانع از آن نمی‌شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول