اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بال‌های خسته تحقق شعار سال در گیلان

بنیاد نخبگان گیلان به‌عنوان بال مرتبط با دانشگاه و پارک علم و فناوری به‌عنوان بال مرتبط با صنعت از مهم‌ترین ارکان تحقق شعار هستند که هر دو بال آن در گیلان توسط مدیران به‌جامانده از دولت قبل مدیریت می‌شوند.

بال‌های خسته تحقق شعار سال در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم افشاری در یادداشتی نوشت ـ رهبر معظم انقلاب اسلامی هرساله با تعیین شعار محوری سال، خط‌مشی اصلی همه ارکان حکومتی را ترسیم کرده و متعاقب آن توجه آحاد مردم و البته مسؤولان به سمت تحقق شعار سال در ابعاد ملی و محلی می‌روند.

باید توجه داشت که شعارهای تعیینی رهبر انقلاب ناظر به نیازهای کشور، جامعه و توانایی و ظرفیت‌های دولت یا سوق دادن متصدیان اجرایی کشور به سمت اقدامات عملی آن است و بر همین اساس مجریان قانون با برگزاری جلساتی در سطح ملی و محلی اقدام به تشکیل کارگروه‌های مختلف برای پیگیری ویژه امورات تحقق شعار سال می‌کنند.

در گیلان نیز مقام عالی دولت، پارک و علم و فناوری گیلان را به‌عنوان دبیرخانه ستاد تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین معرفی کرد که تحت نظارت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، با قید فوریت و بهره‌گیری از آمار صحیح نرخ بیکاری، نرخ مشارکت‌های اقتصادی، نرخ تورم، شناسایی شاخص‌های کشاورزی، صنعت و خدمات، مطالعات دقیق مشکلات، توان و ظرفیت‌ها، بررسی فرصت‌های شغلی، مشاغل پایدار و ناپایدار، نحوه صادرات و واردات، درآمدها، مصارف و مطالبات بانکی و مولدسازی املاک تحت تملک بانک‌ها و دیگر موضوعات تولید دانش‌بنیان در گیلان، اقداماتی عملیاتی انجام دهد.

با توجه به اینکه پارک علم و فناوری در اغلب استان‌ها به‌عنوان مکانی برای حضور از شرکت‌های دانش‌بنیان است تا هدایت، تربیت و معرفی به چرخه تولید و صنعت باشد، به نظر می‌رسد معرفی پارک علم و فناوری به‌عنوان دبیرخانه پیگیری شعار سال با این حدود اختیارات تفویضی از سوی استاندار گیلان صرفاً برگرفته از عنوان اسمی این نهاد باشد.

عملکرد دانشگاه نیز دیگر رکن رکین تحقق شعار سال است که بنیاد نخبگان به‌عنوان عالی‌ترین عنصر تصمیم‌ساز در حوزه مبانی علم نقش برجسته‌ای در نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها برای اجرای منویات رهبر انقلاب در حوزه شعار «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است.

فرهاد شیرینی قریب دو ماه است که سرپرستی بنیاد نخبگان در گیلان را عهده‌دار بوده در تمام دوران خدمتی دولت قبل یعنی در هشت سال گذشته عهده‌دار معاونت آموزشی دانشگاه گیلان بوده و علی باستی، رئیس فعلی پارک علم و فناوری نیز از اردیبهشت سال ۱۳۹۷ عهده‌دار این مسؤولیت است.

اگرچه ارتباط خوب چندین ساله شیرینی با وزیر فعلی علوم قطعی شدن حکم سرپرستی وی را محتمل‌تر از همیشه کرده اما شخص مقام عالی اجرایی در استان باید پاسخگوی حوزه عملکردی خود در تحقق شعار سال باشد.

بنیاد نخبگان گیلان به‌عنوان بال مرتبط با دانشگاه و پارک علم و فناوری به‌عنوان بال مرتبط با صنعت از مهم‌ترین ارکان تحقق شعار هستند که هر دو بال در گیلان توسط مدیران به‌جامانده از دولت قبل مدیریت می‌شوند و شاید این رویه، تناقض با دستور رئیس‌جمهور مبنی بر عدم به‌کارگیری از بانیان وضع موجود داشته باشد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول