اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بررسی افت تحصیلی دانش آموزان و اجرای رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حضور وزیر آموزش و پرورش بحث بازگشایی مدارس، آموزش حضوری، افت تحصیلی دانش‌آموزان و اجرای رتبه بندی معلمان بررسی شد.

بررسی افت تحصیلی دانش آموزان و اجرای رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش مجلس

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه 16 فرودین) این کمیسیون اظهار داشت: دستور  کار امروز کمیسیون دعوت از وزیر آموزش و پرورش برای تبیین برنامه‌ها و اهداف آن وزارت در سال جدید بود که در همین راستا موضوعات مختلف و مهمی در حوزه آموزش و پرورش در جلسه چندین ساعته کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین موضوعات مطروحه در نشست امروز بحث بازگشایی مدارس و آموزش حضوری بود، افزود: تأکید کمیسیون در نشست امروز جبران افت تحصیلی ایجاد شده در میان دانش آموزان در نظر داشتن اولویت نخست یعنی حفظ سلامتی آنان بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: پس از ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش در این خصوص تأکید شد که مبنای تصمیم گیری برای آموزش حضوری یا غیرحضوری، ستاد ملی مقابله با کرونا است و حرف آخر در این زمینه ستاد ملی می‌زند.

حاجی پور یادآور شد: ما اعضای کمیسیون با توجه به افت‌های تحصیلی که ایجاد شده هم دغدغه تحصیلی دانش آموزان و هم دغدغه سلامت اساتید، معلمان و دانشجویان و دانش آموزان داریم بر همین مبنا تأکید کردیم که کلیه لوازم بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی، تب سنج و شوینده از طریق وزارت بهداشت باید در اختیار مدیران مراکز آموزشی قرار گیرد.

وی یادآور شد: در نهایت پس از انتقال نگرانی خانواده‌ها به وزیر آموزش و پرورش، جمع بندی این بود که حرف آخر در این زمینه را ستاد ملی کرونا بزند چراکه بیشترین آمار و اطلاعات از سطح جامعه در اختیار این ستاد است و بهترین تصمیم  کارشناسی را همین ستاد می‌تواند اتخاذ کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: موضوع دیگر مطرح شده در جلسه امروز نیز بحث رتبه بندی معلمان بود که در این زمینه مجلس کار خود را انجام داده و امروز نوبت دولت است تا آیین نامه اجرایی این قانون مهم را تدوین و آن را برای اجرا آماده کند.

وی اضافه کرد: در کنار سایر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز، موضوع تعیین تکلیف معلمان غیررسمی آموزش و پرورش نیز مطرح و عنوان شد که در این زمینه طرحی ازجانب کمیسیون به زودی راهی صحن علنی مجلس می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول