اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان، ۵۰ تا ۵۵ درصد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد روزانه بیماران از حدود هزار و ۲٠٠ نفر به ۴ هزار و ۵٠٠ نفر رسیده‌ است، ولی مرگ و میر افزایش پیدا نکرده است و درصد رعایت پروتکل‌ها هم حدود ۵٠ تا ۵۵ درصد است.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان، ۵۰ تا ۵۵ درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: در چند هفته اخیر در موضوع کرونا تغییراتی در دنیا ایجاد شده و پیکی جدید در آسیای جنوب شرقی به‌وجود آمده است.

وی افزود: بیش‌ترین مرگ و میر کرونا در آمریکا، روسیه و برخی از قسمت‌های اروپای غربی است است، اما در کشور خودمان با سیر نزولی پیک ششم مواجه هستیم و آمار مرگ و میر هم به میزان پیک پنجم نرسیدیم. 

شیرانی با اشاره با اینکه برخی کشورها به‌دنبال شیب نزولی شیب صعودی داشته‌اند، عنوان کرد: یکی از علل این موضوع این است که به عادی انگاری بازگشتند و سویه جدید امیکرون نیز در آنجا مطرح است. 

شیرانی با بیان اینکه در استان شهرستان‌های قرمز داریم اما آمار فوتی‌ها رو به کاهش است، یادآور شد: در ۲ روز اخیر آمار بیماران سرپایی افزایش داشته است و تعداد روزانه بیماران از حدود هزار و ۲٠٠ نفر به ۴ هزار و ۵٠٠ نفر رسیده‌ است، ولی مرگ و میر افزایش پیدا نکرده است و درصد رعایت پروتکل‌ها هم حدود ۵٠ تا ۵۵ درصد است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون رنگ‌بندی استان اظهار کرد: در حال حاضر اصفهان زرد است و ۳ شهرستان آبی و ۶ شهرستان قرمز داریم و آمار بستری و فوت‌مان رو با کاهش است. 

بستری‌های فعلی مبتلا به کرونا حدود ۳۰۰ نفر هستند

 وی در خصوص آمار بستری‌های استان گفت: در پیک پنجم نهایت بستری ۳ هزار و ۸٠٠ نفر در روز بوده که این عدد در پیک ششم این عدد به حدود هزار و ۲٠٠ نفر رسیده و در حال حاضر نیز حدود ۳٠٠ نفر بستری هستند. 

شیرانی بیان داشت: برای پیک ششم به میزانی که نگران بودیم با درگیری و مرگ و میر اطفال مواجه نبودیم و از متوسط کشوری وضع بهتری داریم و در حال حاضر حدود ۲۳ درصد از تست‌ها مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  پیرامون آمار فوتی‌ها نسبت به بستری‌ها خاطرنشان کرد: نسبت موارد فوتی به بستری‌ در اسفند به ۱۱ درصد و در این ۲ هفته به ۴ درصد رسیده است. 

۸۷.۶ درصد از افراد بالای ۱۲ سال واکسینه شده‌اند

شیرانی با بیان اینکه درحال حاضر روزانه در کل استان حدود ۲ تا ۳ هزار نفر واکسن تزریق می‌کنند، توضیح داد: تا به الآن در استان ۸.۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است و درصد واکسیناسیون بالای ۱۲ سال ۸۷.۶ درصد و دز سوم نیز حدود ۴٠ درصد است که متوسط کشوری نیز همین میزان است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول