اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی| نبرد پرسپولیس با یک استقلالی دیگر

رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی روز شنبه با انجام سه مسابقه برگزار می شود که در یکی از این دیدارها پرسپولیس میزبان تیم آلومینیوم اراک است.

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی| نبرد پرسپولیس با یک استقلالی دیگر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، 8 تیم برتر جام حذفی در دو روز شنبه و دوشنبه هفته آینده با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا 4 تیم به نیمه‌نهایی صعود کنند. نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

مس کرمان- خیبر خرم آباد؛ نبرد جذاب لیگ یکی‌ها

تیم‌های دوم و سوم جدول لیگ یک در جام حذفی نیز به مصاف هم خواهند رفت. مس کرمان در 5 بازی آخرش 4 برد و یک مساوی داشته اما خیبرخرم آباد دو برد و سه مساوی در کارنامه دارد و به همین دلیل هم 8 امتیاز کمتر از مس 42 امتیازی دارد. خیبر با 37 گل زده هجومی‌ترین تیم لیگ است و مس کرمان هم فقط 8 گل خورده و مستحکم‌ترین خط دفاع را دارد. فرزاد حسین خانی سرمربی تیم مس کرمان تجربه‌ای به اندازه فراز کمالوند در عرصه مربیگری ندارد ولی مس کرمان پشتوانه بهتری در فوتبال باشگاهی کشور دارد و به جز حضور در لیگ برتر حتی تجربه حضور در آسیا را هم در کارنامه‌اش ثبت کرده ولی روابط دو باشگاه بخاطر شرایط حساس جدول لیگ چالش برانگیز است.

 فراز کمالوند سرمربی خیبر و خود باشگاه به نتایج مس معترض شده‌اند و می‌گویند که در حق آنها اجحاف شده زیرا  مدعی‌اند مس 9 امتیازش را بدون زحمت بدست آورده است. به هر حال تقابل دو تیم خوب لیگ یکی می‌تواند بسیار جذاب و حاشیه‌ساز هم باشد.  بازی رفت دو تیم در هفته هفدهم لیگ دسته اول  با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید اما این مرتبه خبری از مساوی نیست و بازی برگشت دو تیم هم در هفته آخر رقابت‌ها برگزار خواهد شد. برنده این مسابقه با برنده مسابقه استقلال و نساجی دیدار خواهد کرد. مس کرمان برای رسیدن به این مرحله دو تیم ماشین سازی تبریز و فولاد خوزستان را حذف کرد و خیبر خرم آباد هم مس شهربابک و نفت آبادان را حذف کرد البته شاگردان منصوریان در آن مسابقه به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان به میدان نرفتند و نفت آبادان با بازیکنان تیم امیدش به مصاف خیبر رفت. 

خلیج فارس ماهشهر - مس رفسنجان؛ ادامه شگفتی‌ غول کش؟

تیم خلیج فارس ماهشهر شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات تنها تیم لیگ دسته دومی این مرحله است واکنون باید به مصاف مس رفسنجان برود. مسابقه دو تیم بعد از کشمکش بسیار  بر سرمحل برگزاری مسابقه، در نهایت در ورزشگاه شهدای ماهشهر برگزار خواهد شد و همین مساله می‌تواند امتیاز خوبی برای تیم خلیج فارس باشد.زیرا در زمین و ورزشگاهی بازی خواهد کرد که بازی در آن برای تیم‌های لیگ برتری سخت خواهد بود و  مس رفسنجان هم ممکن است در زمین ناهموار کارش گره بخورد.

رفسنجانی‌ها در آخرین بازی در لیگ برتر مقابل تراکتور تبریز شکست خورد و هواداران این تیم دوست ندارند خیلی زود هم با جام حذفی وداع کنند هرچند قرار گرفتن در رده پنجم لیگ برتر برای این تیم رتبه‌ای قابل قبول است. گادوین منشا آقای گل لیگ برتر تاکنون 12 گل برای مس زده اما 253 دقیقه است که برای تیمش گلزنی نکرده و شاید در جام حذفی او زمینه ساز صعود تیمش شود، شاگردان ربیعی اگر خود را مقابل غول کش مسابقات از پیش برنده بدانند ممکن است  اسیر شگفتی شوند. خلیج فارس ماهشهر دو تیم لیگ برتری هوادار و نفت مسجدسلیمان را  در مراحل قبلی حذف کرده تا به این مرحله رسیده است. مس رفسنجان هم تراکتور و شهرخودرو را حذف کرد. برنده این مسابقه هم به مصاف برنده بازی پرسپولیس و آلومنیوم اراک خواهد رفت. 

پرسپولیس- آلومینیوم؛ نبرد با یک استقلالی دیگر!

پرسپولیس قهرمان پنج دوره لیگ برتر شرایطش در این فصل هم بد نیست و همچنان در کورس قهرمانی است. با این حال شاگردان گل‌محمدی یک جام قهرمانی را مقابل فولاد خوزستان با سرمربیگری جواد نکونام از دست دادند. بنابراین هواداران پرسپولیس اصلا دوست ندارند تیم‌شان یک جام قهرمانی دیگر از دست بدهد و باخت در این دیدار و در ورزشگاه آزادی معنایش همین است. قطعا در این مسابقه هم هواداران پرسپولیس مجوز حضور خواهند داشت و این مساله می‌تواند جذابیت‌های این بازی را زیاد‌تر کند.

نکته عجیب در مورد تیم پرسپولیس گل‌محمدی این است که مقابل مربیان استقلالی به مشکل برمی‌خورند. سرخپوشان مقابل تیم‌های استقلال و همچنین هوادار که رضا عنایتی آقای گل اسبق استقلال سرمربی‌اش است متوقف شدند و حالا گل‌‌محمدی باید با سومین سرمربی استقلالی دوئل کند.  سیدمهدی رحمتی دروازه بان اسبق استقلال در قامت سرمربی آلومینیوم توانسته  4 امتیاز از زمان حضورش در این تیم کسب کند و این تیم را از بحران جدا کند.

برای رسیدن به این مرحله پرسپولیس در مسابقه اول ویستا توربین لیگ دسته اولی را با 4گل شکست داد و بعد از آن هم ذوب آهن سه گل زد  اما آلومینیوم ابتدا فجرشهید سپاسی  را شکست دادو سپس سپاهان را در ضربات پنالتی شکست داد. البته در آن زمان رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم بود ولی اکنون سکان هدایت دست سرمربی جدید است. پرسپولیس در هفته سوم مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد اما در بازی برگشت این تیم را شکست داد و اکنون سه‌گانه سرخپوشان و آلومینیوم برگزار می‌شود.

برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی:

شنبه ۲۰ فروردین 

مس کرمان – خیبر خرم آباد – ساعت ۲۰ - ورزشگاه شهید باهنر کرمان

داوران: حسین زیاری- هادی طوسی- مرتضی سلمان‌نژاد- امیر آرمند
ناظر: رحیم مهرپیشه
خلیج فارس ماهشهر – مس رفسنجان – ساعت ۲۰:۱۵ – ورزشگاه شهدای ماهشهر 

داوران: محمدرضا تارخ- حامد صفایی- سعید زیبا- علیرضا حیدرپناه
ناظر: اسماعیل آمری
پرسپولیس – آلومینیوم اراک – ساعت 20:30– ورزشگاه آزادی تهران

داوران: سید وحید کاظمی- علیرضا ایلدروم- محمد راهی- علی بای
ناظر: هدایت ممبینی

دوشنبه ۲۲ فروردین

استقلال – نساجی مازندران – ساعت20:30-  ورزشگاه آزادی تهران

داوران: امیر عرب براقی- مهدی عالیقدر- حسن انتظاری- احمد محمدی
ناظر: رحیم رحیمی مقدم

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول