اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی‌شده در سمنان

کارشناس مسؤول توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی‌شده برای سومین سال متوالی در این استان خبر داد.

اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی‌شده در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نادیا رومینا، کارشناس مسؤول توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی‌شده برای سومین سال متوالی در استان سمنان اجرایی شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی در راستای تولید و مصرف محصولات کشاورزی گواهی‌شده و دارای استاندارد است.

کارشناس مسؤول توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: مدیریت منابع آب و خاک و کمک به پایداری منابع و حفاظت از آن برای نسل‌های آینده و همچنین ترویج روش‌ها و فنون جدید کشاورزی به‌منظور افزایش بهره‌وری از دیگر اهداف اجرایی این طرح است.

رومینا با بیان اینکه همراه با اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی‌شده در سراسر استان سمنان آموزش‌هایی نیز به زنان روستایی و بهره‌برداران ارائه شده است، گفت: گروه هدف در این طرح ۱۲۱ نفر بوده که به ۲۹۰ نفر روز در قالب این طرح آموزش لازم در زمینه تولید و مصرف محصولات گواهی‌شده ارائه شده است.

وی گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد پنج نفر از بهره‌بردار استانی موفق به اخذ گواهی استاندارد تشویقی برای محصولات خود شامل خیار (۲ مورد)، گوجه، فلفل گلخانه‌ای و خربزه شده‌اند.

کارشناس مسؤول توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان در حال اقدام برای اجرای برنامه عملیاتی این طرح، برای ۵ محصول دیگر از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بوده که این محصولات شامل گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی هیدروپونیک (۲ مورد)، گوجه‌سبز و ریحان است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول