اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

افتتاح نمایشگاه آثار تاریخی استردادی از کشور فرانسه در موزه ملی ایران

نمایشگاه اشیای استردادی از کشور فرانسه در موزه ملی ایران افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه آثار تاریخی استردادی از کشور فرانسه در موزه ملی ایران

به‌گزارش خبرگزاری فارس، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اشیای استردادی از کشور فرانسه گفت: امروز شاهد اتفاق مهمی هستیم، استرداد ۲۹ قلم شیء تاریخی از دوره‌های مختلف که قدمت برخی از آن‌ها به پنج هزار سال قبل باز می‌گردد و منحصر به‌فرد است.

وی افزود: این اشیا با همت وزارت امور خارجه، دستگاه دیپلماسی کشور،  وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونت میراث‌فرهنگی و اداره‌کل موزه‌ها، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در پاریس به کشور بازگردانده شد.

اوحدی تصریح کرد: طی سنوات گذشته حرکات خوبی برای استرداد اشیای تاریخی آغاز شده است. ۱۹ پرونده مهم داشتیم که شامل ۴۰ هزار شیء تاریخی بود و با پیگیری‌هایی که وزارت میراث‌فرهنگی و وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشتند، این آثار که بخشی از فرهنگ و تمدن کشورمان است به ایران بازگشت.

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: طی ماه‌های گذشته شاهد شتاب جدی در بازگشت آثار تاریخی هستیم. این آثار فقط یک شی‌ء تاریخی نیستند و بخشی از فرهنگ و تمدن ماست، بازگشت این آثار اقدام جدی برای تقویت هویت ملی‌ ما است.

وی تأکید کرد: یکی ار چالش‌های جدی که کشورهای جهان با آن روبرو هستند موضوع گسست بین نسلی و بحران هویتی است، آثار تاریخی نقش بسیار زیادی در تقویت هویت ملی دارند.

این نمایشگاه تا پایان فروردین ماه در موزه ملی ایران میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول