اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون: ۱۰۰ پهپاد انتحاری به اوکراین تحویل می‌دهیم

وزارت دفاع آمریکا از تحویل قریب‌الوقوع ۱۰۰ پهپاد انتحاری به ارتش اوکراین خبر داد.

پنتاگون: ۱۰۰ پهپاد انتحاری به اوکراین تحویل می‌دهیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در کنفرانس خبری خود گفت که ۱۰۰ پهپاد انتحاری در راه تحویل به اوکراین هستند.

او با بیان اینکه آمریکا علاوه بر این، پهپاد‌های بیشتری نیز به نیروهای اوکراینی تحویل خواهد داد؛ تأکید کرد: «با شرکا و هم‌پیمانان خود برای بررسی و پاسخ به درخواست‌ها و نیازهای اوکراینی‌ها اقدام خواهیم کرد.»

جان کربی گفت که تعدادی از اوکراینی‌ها برای آموزش چگونگی کار با پهپادهای انتحاری در آمریکا به سر می‌برند و در صورت نیاز تعداد بیشتری برای این مسأله راهی آمریکا خواهند شد و هدف واشنگتن این است که اوکراینی‌ها بتوانند از خودشان دفاع کرده و همزمان بخش شرقی ناتو در برابر حملات احتمالی آتی روسیه تقویت شود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه مدعی شد که ارتش روسیه و ولادیمیر پوتین هیچ کدام از اهداف خود را در جنگ اوکراین محقق نساخته و موفق به ساقط کردن حکومت اوکراین نشده و تنها به چند شهر در این کشور مسلط شده‌اند.

جان‌کربی سپس اذعان کرد که واشنگتن هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر اقدام روسیه برای انتقال سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیک به اوکراین یافت کرده است.

همزمان با این صحبت‌ها، یک مقام آمریکایی در وزارت دفاع این کشور بدون ذکر نام خود به خبرگزاری رویترز گفت که ۱۲ تن از اوکراینی‌ها برای آموزش کار با پهپادهای انتحاری «سوئیچ بلید ۶۰۰» در آمریکا حضور دارند.

روز سه شنبه نیز روزنامه «دیلی میل» نوشت که آمریکا قصد دارد ۱۰ فروند پهپاد انتحاری بسیار قدرتمند «سوئیچ بلید ۶۰۰» را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری تازه رونمایی شده به اوکراین ارسال کند.

این پهپادهای ۵۰ پوندی می‌توانند ۲۴ مایل پرواز کرده و به مدت ۴۰ دقیقه بر فراز هدف پرواز کنند. این پهپادهای انتحاری با استفاده از کلاهک‌های مخصوص می‌توانند یک تانک را نابود کنند.

خبر اهدای کمک مالی به اوکراین توسط پنتاگون روز جمعه گذشته اعلام شد و قرار است پهپادی سوئیچ بلید مستقیماً از شرکت  سازنده مستقر در کالیفرنیا تهیه، نه اینکه از انبار ارتش ایالات متحده گرفته شود. این پهپادها جدا از بسته ۸۰۰ میلیون دلاری اعلام شده توسط کاخ سفید در ۱۶ مارس (چهارشنبه ۲۵ اسفند) هستند.

ارسال پهپادهای آمریکایی به اوکراین در حالی است که  چند تحلیلگر امور نظامی آمریکایی به تازگی با بررسی تحولات اوکراین و استفاده این کشور از پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه نوشتند، روسیه در نبرد پهپادی با اوکراین  برتری کامل را ندارد، اما بیرقدارهای اوکراین نمی‌توانند پشتیبانی هوایی نزدیک ارائه دهند زیرا آنها برابر پدافند هوایی روسیه بسیار آسیب پذیر هستند. 

برخلاف پهپادهای آمریکایی، هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه به جای ارتباطات ماهواره‌ای، توسط ایستگاه زمینی کنترل می‌شوند. این یعنی برد محدود پهپادهای ترکیه آنها را به هدف آسانی برای موشک‌های کروز روسیه تبدیل می‌کند. به نوشته این تحلیلگران، مورد دیگر این است که روسیه هنوز به طور فعال از پهپادهای خود استفاده نمی‌کند. روسیه در حال حاضر در تلاش است تنها موقعیت خود را در شرق اوکراین تثبیت کند.

کمک‌های تسلیحاتی گسترده آمریکا به اوکراین در حالی است که روزنامه عبری «هاآرتص» روز چهارشنبه گزارش داد که یک هیأت رسمی از اوکراین از حدود یک هفته پیش وارد تل‌آویو شده و در تلاش است تا از چند شرکت صهیونیستی تسلیحات خریداری کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول