اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

واکسن سرخک کودکان زیر ۵ سال تکمیل شود

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خانواده‌ها از تزریق واکسن سرخک کودکان زیر ۵ سال خود اطمینان حاصل کنند.

واکسن سرخک کودکان زیر ۵ سال تکمیل شود

کیوان خاصی مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به طغیان بیماری سرخک در کشور افغانستان و ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻧﮕﺮانی در خصوص موارد وارده سرخک به ایران ﺩﺭ ﻃﯽ ﻣﺎﻫ‌ﻬﺎﯼ ﺍﺧﯿﺮ بسیار لازم و ضروری است موارد ﺗﺎﺧﯿﺮﯼ ﻧﻮﺑﺖ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺩﻭﻡ MMR (واکسن سرخک، اوریون و سرخجه) ﺩﺭ ﺍﺳﺮﻉ ﻭﻗﺖ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻭﺍﮐﺴﯿﻨﺎﺳﯿﻮﻥ ﺁﻧ‌‌ﻬﺎ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺷﻮﺩ.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که فرزند زیر ۵ سال دارند و به هر دلیلی واکسن سرخک فرزندشان را انجام نداده‌اند و به تأخیر انداخته اند یا مطمئن نیستند که انجام داده‌اند، به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی، درمانی مربوطه مراجعه کنند و از این که فرزندشان نیاز به واکسن دارد یا خیر مطمئن شوند.

 مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این راستا همکاران بهداشتی در این مراکز بررسی های لازم را انجام می دهند و چنانچه کودک این افراد نیاز به واکسیناسیون داشته باشد سریعا اقدام می‌کنند و اگر هم واکسیناسیون فرزندشان کامل باشد اطمینان خاطر به آن‌ها مبنی بر عدم نیاز فرزندشان به واکسن به آن‌ها داده می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول