اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پلوسی در آستانه سفر به تایوان کرونا گرفت

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به‌خاطر ابتلای او به ویروس کرونا لغو شد.

پلوسی در آستانه سفر به تایوان کرونا گرفت

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در آستانه سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، نتیجه تست کرونای وی مثبت اعلام شد.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، سخنگوی پلوسی اعلام کرد پلوسی علاوه بر دوزهای واکسن کرونا، دوز یادآور را هم دریافت کرده بود و در حال حاضر فاقد علائم بیماری است اما نتیجه تست کرونای وی مثبت شده است.

به گفته این مقام آمریکایی، پلوسی طبق دستورالعمل‌های بهداشتی فدرال این کشور باید وارد قرنطینه شود و سفر هیأتی به ریاست او به تایوان لغو می‌شود.

ابتلای پلوسی به ویروس کرونا در حالی اعلام شده است که تصاویر او روز چهارشنبه در حالی که ماسک به صورت ندارد در کنار دیگر مقام‌های ارشد آمریکایی از جمله «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور مشاهده شده است.

علاوه بر پلوسی، نتیجه تست کرونای «مریک گارلند» دادستان کل و «جینا ریموندو» وزیر تجارت آمریکا و چند مقام ارشد دیگر دولت آمریکا، روز چهارشنبه مثبت اعلام شده است.

در پی اعلام قصد پلوسی و جمعی از قانو‌ن‌گذاران آمریکایی به تایوان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) تأکید کرد تایوان بخشی از خاک این کشور بوده و درخصوص مداخلات تنش‌زای آمریکا در این زمینه هشدار داد.

در سالهای اخیر، روابط میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین در خصوص طیفی از موضوعات از جمله در خصوص منشأ شیوع کرونا، موضوعات تایوان و هنگ‌کنگ و دیگر مسائل بسیار پرتنش بوده است.

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه نیز به شدت فروش سلاح از سوی آمریکا به تایوان را محکوم کرده و از ایالات متحده خواست که  این طرح را متوقف کند.

بر اساس گزارش‌ها، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرده که وزارت خارجه ایالات متحده این فروش را که شامل آموزش، برنامه‌ریزی، میدان‌دهی، استقرار، بهره‌برداری، نگهداری و حفظ سیستم دفاع هوایی پاتریوت و تجهیزات مرتبط است، تایید کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول