اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلینکن: در حال بررسی ارسال سلاح‌های جدید به اوکراین هستیم

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش در حال بررسی ارسال «سلاح‌های جدید» به اوکراین است.

بلینکن: در حال بررسی ارسال سلاح‌های جدید به اوکراین هستیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت، واشنگتن در حال بررسی ارسال سلاح‌های جدید به اوکراین است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بلینکن پس از حضور در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو پیمان نظامی ناتو گفت:‌ «ما در حال بررسی هستیم تا ببینیم چه سلاح‌های جدیدی را می‌توانیم به اوکراین ارسال کنیم».

او در ادامه مدعی شد‌: «آمریکا اجازه نخواهد داد که هیچ چیزی بر سر راه ارسال تسلیحات به اوکراین قرار گیرد».

بلینکن گفت: «ما فشار بر کرملین و همسایگان آن را حفظ کرده و در حال تشدید آن هستیم». وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «باید ارتکاب روسیه به جنایات بیشتر در اوکراین را متحمل بدانیم».

علاوه بر بلینکن، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز در حاشیه در این نشست گفت: «از متحدان درخواست کردم که از طریق فراهم کردن سامانه‌های مختلف از جمله سلاح‌های سبک و همچنین سلاح‌های سنگین‌تر [از اوکراین] حمایت بیشتری داشته باشند».

این مقام ناتو مدعی شد: «از آنجا که اوکراین در این جنگ در حال دفاع از خود است، تمایز قائل شدن بین تسلیحات دفاعی و تهاجمی در اینجا معنایی واقعی ندارد». (جزئیات بیشتر)

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) در پی اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در مرز روسیه، عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد و کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده نه تنها اقدامی برای کاهش تنش‌ها و توقف درگیری‌ها در اوکراین انجام ندادند بلکه با ارسال تجهیزات و سلاح و اعمال فشار به روسیه، بیشتر به این ناآرامی‌ها دامن زده‌اند.

«سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا به طولانی شدن جنگ اوکراین علاقه‌مند است.

او به خبرگزاری ریانووستی گفت که آمریکا به دنبال این است که جنگ اوکراین تا حد ممکن برای مسکو و کی‌یف هزینه‌ساز شود و از این رو دست به «پلیدترین شیوه‌ها» از جمله اعزام افراد مسلح برای تشکیل سازمان‌های سری زده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول