اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تیراندازی در قلب تل‌آویو؛ 2 صهیونیست به هلاکت رسیدند

منابع خبری عبری گزارش دادند که تیراندازی در در مرکز تل‌آویو صورت گرفته است و در جریان آن، نُه صهیونیست زخمی شده‌اند که دو نفر از آنان به هلاکت رسیدند.

تیراندازی در قلب تل‌آویو؛ 2 صهیونیست به هلاکت رسیدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عبری از جمله شبکه هفت رژیم صهیونیستی از وقوع تیراندازی در تل‌آویو خبر دادند. این تیراندازی در چند منطقه از این شهر رخ داده است.

 

 

این شبکه خبری گزارش داد که در جریان این تیراندازی که در مرکز تل‌آویو صورت گرفته است، چندین نفر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب گزارش داد که این عملیات در خیابان «دزنگوف» که یکی از بزرگ ترین خیابانهای تل آویو است، صورت گرفته است. به گزارش شهاب، در جریان این تیراندازی، دستکم پنج صهیونیست زخمی شده‌اند.

 

 

شبکه خبری المیادین اما گزارش داد که در این عملیات شهادت‌طلبانه، دستکم شش صهیونیست زخمی شده‌اند.المیادین همچنین خبر داد که تیراندازی در پنج منطقه از تل‌آویو صورت گرفته است و نظامیان صهیونیست تا کنون موفق  نشده‌اند تیراندازی را متوقف کنند و همچنان  ادامه دارد.

 

 

خبرگزاری سما فلسطین هم گزارش داد، در جریان این تیراندازی که شش صهیونیست زخمی شدند، وضعیت دو نفر از آنان به شدت وخیم است. پلیس رژیم صهیونیستی نیز از صهیونیستها خواسته است که محل عملیات، تجمع نکنند.

شبکه خبری الجزیره اما تعداد افراد زخمی را نُه نفر اعلام کرد. المیادین هم خبر داد که از میان افراد زخمی، دو صهیونیست، به هلاکت رسیدند.

برخی از منابع عبری نیز در توضیح جزئیات این عملیات گزارش دادند، یک فرد فلسطینی در ابتدا به سمت یک رستوران تیراندازی کرد که در جریان آن، هفت صهیونیست زخمی شدند. صهیونیتسها نیز وی را تعقیب کردند ولی عامل استشهادی موفق به فرار از منطقه شد.


تصویری از محل عملیات

 

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز که لحظاتی پیش گزارش داده بود نظامیان صهیونیست، این شهروند فلسطینی را تعقیب، و به سمت او تیراندازی کردند و او را به شهادت رساندند، شهادت این فرد را تکذیب کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی تیراندازی در تل‌آویو را «تروریستی» توصیف کرده است. گفته می‌شود دست‌کم دو نفر عاملان این تیراندازی بوده‌اند. به گفته پلیس، یکی از عاملان تیراندازی گریخته است. 


تصویری از محل عملیات

 

شبکه خبری المنار هم به نقل از منابع اسرائیلی خبر داد که یکی از عاملان این عملیات، در داخل رستوران حضور داشته و به سمت تمامی افراد حاضر در رستوران، تیراندازی کرده است؛ به نحوی که هنوز تعداد افراد کشته و زخمی نیز مشخص نیست.

لحظاتی پیش، تلویزیون رژیم صهیونیستی از وقوع مجدد تیراندازی در ضلع شمالی محل تیراندازی قبلی در تل‌آویو خبر داده است.نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی ساختمانی را یکی از عاملان تیراندازی در آن مخفی شده، محاصره کرده‌اند. 

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند صدها سرباز و نیروی امنیتی ساختمانی در تل‌آویو را محاصره کرده‌اند. آنها احتمال می‌دهند یکی از عاملان تیراندازی، چندین نفر را در این ساختمان گروگان گرفته باشد. 

این در حالی است که اخیرا عملیاتهای شهادت‌طلبانه در عمق فلسطین اشغالی افزایش یافته است؛ به نحوی که دوم فروردین ماه جاری، در جریان حمله با چاقو در شهر «بئر السبع» در جنوب فلسطین اشغالی، چهار صهیونیست به هلاکت رسیدند (جزئیات بیشتر).

 

در همین ارتباط، «داوود شهاب» یکی از سران جنبش جهاد اسلامی در فلسطین در واکنش به  عملیات‌های استشهادی اخیر تأکید کرد که این عملیات‌ها شدت خشم روز افزون ملت فلسطین در قبال سیاست‌های خصمانه رژیم اشغالگر در حق اسرا را نشان می‌دهد.

 

شهاب تصریح کرد: رژیم اشغالگر بهای قلدری و گستاخی خود را خواهد داد و خواهد فهمید که ملت فلسطین قدرت و اراده‌ای در اختیار دارد که عزم و استقامت آن را در مقابله با سیاست‌های تروریسم و خصومتی که در حقشان روا می‌شود قوی‌تر می‌کند.

این مقام جنبش جهاد اسلامی در پایان تصریح کرد که عملیات‌های مقاومت حق قانون ملت فلسطین و کارآمدترین روش برای مقابله با اشغالگران و شکستن شاخ آنها است

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول