اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پیش‌بینی افزایش نرخ تورم در قرقیزستان

بانک توسعه آسیایی پیش بینی کرد در 2 سال آینده تورم در قرقیزستان از 10 درصد فراتر خواهد رفت.

پیش‌بینی افزایش نرخ تورم  در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، بانک توسعه آسیایی (ADB) به دلیل جهش شدید قیمت سوخت و گاز در دو سال آینده تورم در قرقیزستان را فراتر از 10 درصد پیش بینی کرد.

تورم این کشور تا پایان سال 2022، 15 درصد و در سال 2023 ، 12 درصد خواهد بود.

دلیل اصلی این امر، جهش شدید قیمت سوخت و گاز به میزان بیش از 20 درصد خواهد بود و این می‌تواند منجر به افزایش قیمت مواد غذایی و سایر کالاها شود.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود بانک ملی قرقیزستان تمرکز خود را بر ثبات قیمت‌ها حفظ کند. بانک ملی قرقیزستان ماه گذشته، زمانی که سقوط شدید روبل روسیه باعث کاهش ارزش «صوم» قرقیزستان در برابر دلار شد، این کشور نرخ تنزیل را افزایش داد و در بازارهای ارز برای حمایت از نرخ ارز مداخله کرد.

بانک توسعه آسیایی خاطر نشان کرد که افزایش صادرات طلای قرقیزستان باید رشد صادرات را در سال جاری و سال آینده افزایش دهد و از سرگیری پروژه‌های زیربنایی معلق باید واردات را تقویت کند.

بانک توسعه همچنین پیش بینی کرد که حواله‌ها احتمالاً بر حسب دلار کاهش می‌یابند که منعکس کننده تقاضای کمتر برای کارگران مهاجر است.

با این حال، بانک توسعه آسیایی کاهش 2 درصدی رشد تولید ناخالص داخلی قرقیزستان را در سال 2022 به دلیل تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر روسیه، شریک اصلی تجاری این کشور، پیش بینی کرد که در سال 2023 به 2.5 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول