اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مثلث «آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی» بدنبال تقویت تکفیری‌ها در اطراف ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی که در عراق و سوریه از داعش حمایت می‌کرد، در حال حاضر تلاش می‌کند تا با همکاری یکدیگر، گروه‌های تکفیری و تروریستی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اطراف ما تقویت کنند.

مثلث «آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی» بدنبال تقویت تکفیری‌ها در اطراف ایران است

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی، درباره عاملان پشت پرده این قبیل حوادث و اهداف آنها اظهار داشت: این حوادث را‌‌‌‌‌‌‌‌ در گذشته هم داشته‌ایم که در اماکن مقدسه و در شهرهای مختلف، دست به چنین اقدامات خطرناک و تفرقه‌افکنانه‌ای زده‌اند و نشان از این واقعیت دارد که دشمنان انقلاب و اسلام، با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی یک جنگ نرم نوین را‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستور کار قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی ما به خوبی در این رابطه واقف هستند که برنامه‌ریزی دشمن برای دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در داخل کشور ما و در بین کشورهای همسایه با یکدیگر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: با توجه به این برنامه‌ریزی دشمن، باید با هوشیاری بیشتری نسبت به این مسأله عمل شود و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی دقت بیشتری داشته باشند تا این توطئه خنثی شود.

* تکفیری‌ها در افغانستان، پاکستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان لانه کرده‌اند/ وزارت خارجه فعال‌تر عمل کند

مالکی افزود: دستگاه دیپلماسی نیز باید در ارتباط مستمر با کشورهای همسایه از قبیل افغانستان، پاکستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان که این تکفیری‌ها در آنجا لانه کرده‌اند،‌ با دیپلماسی فعال نسبت به عواقب خطرناک فعالیت این گروه‌ها هشدار دهد و این نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌ به دولت‌های این کشورها یادآوری کند که عواقب فعالیت این گروه‌ها دامان خود آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: دولت‌های این کشورها قطعا در جریان این تحرکات هستند و اگر هم در جریان نباشند، هشدارهای دیپلماتیک و صریح می‌تواند یک تلنگر جدی به این دولت‌ها باشد تا هم جلوی فعالیت این گروه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرند و هم نوارهای مرزی را‌‌‌‌‌‌‌‌ بهتر کنترل کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در همین رابطه به عملکرد مثبت دولت عمران‌خان در پاکستان اشاره کرد و گفت: در استان سیستان و بلوچستان از ناحیه کشور پاکستان دائما شرارت می‌شد، ولی با روی کار آمدن عمران‌ خان و جلسات مشترک مسئولان دو کشور و سفر ایشان به تهران و نیز سفر سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به اسلام‌آباد، شاهد اتفاقات بسیار خوبی بوده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به کنترل نسبی این گروهک‌ها و ایجاد موانع مرزی اشاره کرد که در نتیجه آن، شرارت‌های قبلی به شدت کاهش یافته است.

* مثلث قدیمی آمریکا، اسرائیل و عربستان همچنان فعال است/ نگرانی از ورود اتباع غیرقانونی به کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به عاملان اصلی هدایت جریانات تکفیری و تفرقه‌افکن اظهار داشت: مثلثی که توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در عراق و سوریه برای حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال بود، در حال حاضر هم تلاش می‌کند تا با همکاری یکدیگر، گروه‌های تکفیری و تروریستی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اطراف ما تقویت کنند، هر چند در ظاهر سعی می‌کنند دامن خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ از این مسائل بری کنند، ولی همان مثلث قدیمی همچنان فعال است.

مالکی همچنین در خصوص وضعیت کنترل مرزها و رفت و آمدهای اتباع از مرزهای شرقی تصریح کرد: وزارت امور خارجه مدعی است که اکثریت این اتباع به صورت قانونی وارد می‌شوند، وزارت کشور هم اعلام کرده است که در مرزها مراقبت می‌کند، ولی این نگرانی وجود دارد که افراد غیرقانونی زیاد وارد شوند.

* تاکید رئیس جمهور بر مدیریت بهتر مسئله مهاجرین

وی افزود: در دیدار روز گذشته با رئیس جمهور نیز ایشان به همین نکته اشاره کرد و قرار شد سازمان جدیدی با عنوان سازمان اتباع و مهاجرین در وزارت کشور ایجاد شود تا مدیریت بهتری در رابطه با اتباع و مهاجرین کشورهای مختلف اعمال شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کمیسیون های مختلف مجلس نیز بر روی این موضوع کار می‌کنند و تاکید ما هم این است که دستگاه‌های نظارتی و اجرایی نسبت به این مسأله حساسیت بیشتری داشته باشند؛ ما نیز در کمیسیون امنیت ملی به زودی جلسه‌ای با مسئولان وزارت کشور و وزارت امور خارجه خواهیم داشت تا در نهایت تصمیم مناسبی در این خصوص گرفته شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول