اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تزریق واکسن خللی در روزه‌داری ایجاد نمی‌کند

مسؤول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان درباره روزه‌داری و واکسیناسیون گفت: واکسن، جنبه تغذیه ندارد و تزریق آن بر اساس آنچه که از سوی مراجع دینی اعلام شده است خللی در روزه داری ایجاد نمی‌کند.

تزریق واکسن خللی در روزه‌داری ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،  رضا فدایی مسؤول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر در کلانشهر اصفهان مراکز تجمیعی پل شهرستان و گلستان شهدا در ۲ نوبت صبح و عصر فعال است، اظهار داشت: در زمان حاضر کمبودی از نظر واکسن نداریم و حدود ۱۰ نوع واکسن ایرانی و خارجی در مراکز تجمیعی موجود است و مردم می‌توانند برای تکمیل واکسیناسیون خود به آن‌ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر شیفت شبانه واکسیناسیون نداریم، تصریح کرد: در مراکز بهداشت و جامع سلامت نیز واکسن کرونا از نوع سینوفارم موجود است و به مراجعه‌کنندگان تزریق می‌شود اما برای دریافت سایر انواع واکسن کرونا باید به مراکز تجمیعی مراجعه شود.

فدایی درباره بازگشایی مدارس نیز توضیح داد: حدود ۸۰ درصد از دانش آموزان مقطع دبیرستان واکسن کرونا را دریافت کردند اما در رده‌های سنی پایین‌تر تاکنون حدود ۱۰ درصد آن‌ها واکسن تزریق کرده‌اند بنابراین با توجه به حضوری شدن کلاس‌های درس از خانواده‌ها می خواهیم که هرچه زودتر برای واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

مسؤول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان تاکید کرد: کرونا به شکل یکی از بیماری‌های تنفسی موجود در جامعه در کنار سرماخوردگی و آنفلوآنزا درآمده است که با آن زندگی خواهیم کرد و اگر بخواهیم همچنان فعالیت‌های مختلف مانند آموزشی را تعطیل نگه داریم تا روزی که این بیماری بطور کامل از بین برود، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه حضوری شدن کلاس‌های درس باید دیر یا زود اتفاق می‌افتاد و گریزناپذیر است، تصریح کرد: به دلایلی مانند واکسیناسیون و ضعیف شدن تدریجی ویروس کرونا، شرایط برای حضور در محیط‌های آموزشی فراهم شده است.

فدایی درباره اینکه در ۲ هفته اخیر شهرستان‌های قرمز استان اصفهان افزایش یافت، توضیح داد: همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ همچنان تغییر رنگ و اُفت و خیزهایی خواهد داشت، اما با توجه به واکسیناسیون اکثر جمعیت کشور، تلاطم‌های این بیماری مانند پنج موج اول نخواهد بود.

مسؤول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان همچنین درباره روزه‌داری و واکسیناسیون گفت: واکسن، جنبه تغذیه ندارد و تزریق آن بر اساس آنچه که از سوی مراجع دینی اعلام شده است خللی در روزه داری ایجاد نمی‌کند.

وی از مردم خواست تا هرچه زودتر برای تکمیل واکسیناسیون خود به ویژه نوبت سوم و برای گروه‌های سنی پایین‌تر از ۱۲ سال به مراکز تجمیعی یا بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول