اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازگشت سفیر سعودی به بیروت و فعال شدن اتاق عملیات علیه حزب‌الله

یک روزنامه لبنانی نوشت، ریاض دریافته که جریان سیاسی «14 مارس» قدرت مقابله با ائتلاف حزب‌الله در انتخابات را ندارد به همین دلیل سفیر خود را مأمور به تشکیل یک اتاق عملیات مشترک در این خصوص کرده است.

بازگشت سفیر سعودی به بیروت و فعال شدن اتاق عملیات علیه حزب‌الله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفته گذشته اعلام شد سفیر عربستان سعودی و چند کشور دیگر حاشیه خلیج فارس در لبنان که بیروت را ترک کرده بودند، به لبنان بازمی‌گردند.

بحران اخیر میان لبنان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی پیشین لبنان در اظهاراتی که مربوط به پیش از وزیر شدنش است، جنگ علیه یمن با بیهوده می‌خواند و خواستار پایان آن می‌شود. در پی این اظهارات، عربستان سعودی سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در عربستان نیز خواست این کشور را ترک کند. امارات، کویت و بحرین نیز در اقدامی مشابه سفرای خود از بیروت را فراخوانده و تأکید کردند که این اقدام آن‌ها به نشانه همبستگی با عربستان انجام شده است.

در همین ارتباط روزنامه لبنانی «البناء» نوشت، عربستان سعودی عمدا بازگشت سفیر خود و دیگر کشورها به لبنان را برجسته کرده تا شاید به اهداف انتخاباتی خود برسد.

در همین ارتباط روزنامه «البناء» نوشت، عربستان سعودی یک ماه مانده به انتخابات لبنان، عمدا بازگشت سفیر خود و دیگر کشورها به لبنان را برجسته کرده تا شاید به اهداف انتخاباتی خود برسد.

در ادامه این گزارش آمده، عربستان پس از رایزنی با آمریکایی‌ها دریافته که بقایای تیم جریان «۱۴ مارس» و مجموعه‌های مدنی نمی‌توانند در برابر ائتلاف هشت مارس و متحدانش از جمله «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی لبنان) دوام بیاورند پس تصمیم به حمایت از تیم ۱۴ مارس گرفته تا مقداری از توازن میان تیم آمریکایی در لبنان و ائتلاف حزب‌الله حفظ شود. سعودی امید دارد که تیم  ۱۴ مارس شکست قابل توجهی به تیم مقاومت در لبنان وارد کند و به تبع آن حزب‌الله در محیط خود و نیز جریان آزاد ملی لبنان تضعیف شوند تا مقدمات برای گام‌های سیاسی بعدی و تعیین نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور و نیز تشکیل دولت جدید فراهم شود.

البناء افزود، «ولید البخاری» سفیر سعودی با هماهنگی با «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» و «فواد سنیوره» نخست‌وزیر اسبق مأمور اداره انتخابات از طریق یک اتاق عملیات مشترک است که دستورات لازم برای نیروهای تحت امر را صادر و بر توزیع کمک‌های مالی به رأی‌دهندگان تحت عنوان کمک به خانواده‌های فقیر نظارت می‌کند.

هفته گذشته، در نشست خبری پس از پایان فرصت ثبت‌نام‌های انتخاباتی لبنان «بسام المولوی» وزیر این کشور گفت: «در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸، ۷۷ لیست ثبت‌نام کرده بودند. اما در انتخابات امسال ۱۰۳ لیست داریم. در تمام مناطق لبنان به جز جنوب این کشور شاهد افزایش لیست‌های انتخاباتی بودیم».(جزئیات بیشتر)

قرار است انتخابات پارلمانی لبنان در تاریخ ۱۵ می ۲۰۲۲ (۲۵ اردیبهشت) برگزار شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول