اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

نخستین نمایشگاه ۹ کشور حوزه مقاومت اسلامی با رویکرد جهاد تبیین برگزار می‌َشود

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: دیپلماسی ایثار به‌عنوان یکی از راهکارهای افزایش تعاملات و ارتباطات فرهنگی در میان کشورها به‌ویژه جهان اسلام باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

نخستین نمایشگاه ۹ کشور حوزه مقاومت اسلامی با رویکرد جهاد تبیین برگزار می‌َشود

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست بررسی راهکارهای همکاری مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و «دیپلماسی ایثار» با حضور محمدعلی فقیه، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمدعلی کیانی؛ مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به میزبانی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

فقیه در این نشست با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی مشترک در راستای تقویت ارتباطات فرهنگی در جهان اسلام و کشورهای حوزه مقاومت اظهار داشت: «دیپلماسی ایثار» به‌ عنوان یکی از راهکارهای افزایش تعاملات و ارتباطات فرهنگی در میان کشورها به‌ ویژه جهان اسلام باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد. مفاهیم والای «ایثار»، «مقاومت» و «فداکاری» به‌ عنوان مؤلفه‌های مهم توسعه فرهنگی در سطح بین‌المللی، سرمایه‌های فرهنگی اقتدار آفرینی هستند که می‌توانند مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه فرهنگی و آموزشی استفاده و نشر حداکثری محتواهای فاخر حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برای نقش‌آفرینی در عرصه «جهاد تبیین» است و ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کشور در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در این حوزه نقش‌آفرین باشند.

در ادامه این نشست کیانی از برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و مقوله «دیپلماسی ایثار» استقبال کرد و گفت: رایزنان فرهنگی کشورمان آماده عرضه و نمایش محصولات و آثار فرهنگی جبهه مقاومت هستند و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند تأثیر به‌ سزایی در هم‌افزایی و هم‌صدایی و تعالی فرهنگ مقاومت در جهان اسلام داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در این نشست و در نخستین اقدام و با توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی محصولات فرهنگی ۹ کشور حوزه مقاومت اسلامی در دمشق در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های رایزنان فرهنگی کشورهای حوزه مقاومت اسلامی با همکاری اداره‌کل امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تحقق جهاد تبیین نخستین گام در سطح بین‌المللی برداشته شود و میراث فکری و فرهنگی شهدای جبهه مقاومت در معرض نمایش و عرضه در سطح فراملی قرار گیرد.

در این نشست رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول