اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناراحتی شدید روسیه از ترکیه به خاطر فروش «بیرقدار» به اوکراین

یک منبع نزدیک به دولت ترکیه گفت که دولت روسیه بارها ناراحتی خود را از فروش پهپادهای بیرقدار به اوکراین اعلام کرده است.

ناراحتی شدید روسیه از ترکیه به خاطر فروش «بیرقدار» به اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نزدیک به دولت ترکیه گزارش داد که دولت روسیه از آنکارا بابت فروش پهپادهای تهاجمی بیرقدار به اوکراین شاکی و گله مند است. 

این منبع در مصاحبه با خبرنگاران در واکنش به این مساله گفته، فروش پهپادهای بیرقدار توسط یک شرکت خصوصی ترکیه صورت گرفته و قرارداد فروش سلاح بین دو دولت نیست.

براساس این گزارش، این منبع ترکیه در مصاحبه با رسانه‌های خارجی که روز جمعه انجام شده افزود: روسها از فروش این پهپادها به اوکراین ناراحت هستند و هر چند روز گلایه می‌کنند و همچنان شاکی هستند. اما قبلا به آنها پاسخ دادیم...که این شرکتها خصوصی هستند و خرید این پهپادها هم قبل از شروع جنگ انجام شده است. 

ترکیه روابط نزدیکی با روسیه در زمینه های دفاعی، انرژی و تجارت دارد و به بخش توریسم روسیه بسیار وابسته است. با این حال شرکت ترکیه‌ای «بایکار» علیرغم اعتراضات زیاد مسکو دهها پهپاد به اوکراین فروخته است و قبل از شروع عملیات نظامی روسیه قراردادی را برای تولید مشترک این پهپادها با اوکراین امضا کرده بود که موجب خشم بیشتر مسکو شد. 

رویترز پیش از این نیز گزارش داده بود که اوکراین در سه‌ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۳۰ برابر بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته از ترکیه تجهیزات دفاعی خریده است.

اوکراین در سال‌های اخیر بیش از بیست فروند پهپاد بیرق‌دار تی‌بی‌۲ (TB2) از ترکیه خریده است و در تاریخ ۲۷ ژانویه نیز ۱۶ فروند دیگر سفارش داد که در اوایل ماه مارس تحویل شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول