اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نظر رئیس مجمع نمایندگان مازندران درباره ایجاد پتروشیمی در مازندران

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، گفت: سرمایه‌گذار برای ایجاد پتروشیمی در میانکاله 80 هزار میلیارد تومان در نظر گرفت و نباید درگیر بروکراسی اداری شود.

نظر رئیس مجمع نمایندگان مازندران درباره  ایجاد پتروشیمی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،رضا حاجی‌پور عصر امروز در جلسه شورای اداری مازندران که در سالن مجتمع اهل بیت مازندران برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه استان نیاز به سند جامع داریم که در این سند باید پیوست فرهنگی متناسب با نیاز استان لحاظ شود.

وی در ارتباط با سرمایه‌گذاری پتروشیمی در مازندران گفت: مجری طرح نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری قرار است انجام دهد به جای مانع‌تراشی باید فرش قرمز برای این افراد پهن شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، خاطر نشان کرد: اگر پتروشیمی ایجاد شود مازندران به تنهایی می‌تواند اعتبار استان‌ها اطراف را تامین کند، سرمایه‌گذار با بروکراسی اداری مواجه شده است،مدیران استانی باید تمام قد برای ایجاد این مجموعه با سرمایه‌گذار همکاری و همراهی کنند.

وی اضافه کرد: اجازه ندهیم این کارآفرین در استان دیگر شکار شود، به اندازه ۱۰ سال بودجه عمرانی استان قرار است در پتروشیمی سرمایه‌گذاری انجام دهد.

به گزارش فارس در سامانه فارس من نیز سوژه‌ای با عنوان نه به احداث سد فینسک نیز ثبت شده است.

فاجعه زیست محیطی عمارت آمل

حاجی‌پور با اعلام اینکه همه منابع زیرزمینی آمل آلوده شده است، گفت: عمق شیرابه عمارت به ۳۰۰ متری زمین رسیده این موضوع برای استان فاجعه است.

وی در ادامه با اشاره به زیرساخت‌های شکننده استان مازندران برای تردد در پایان، هفته، افزود: زیرساخت‌های استان برای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است اما در پایان هفته ما باید به بیش از ۷ میلیون و نفر خدمات دهیم و این موضوع باعث مشکلات برای افراد بومی می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دریا آزاد شده است باید پیوست‌های ساماندهی دریا در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه درباره اقدامات انجام شده برای کنترل ویروس کرونا اظهار کرد: ۶ پیک کرونا در استان مازندران گذشته است، در هفته سوم شیوع کرونا ۷۹۲ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار مبتلا داشتیم.

فرهاد غلامی با اعلام اینکه در افراد زیر ۱۲ سال حدود ۲۹.۵ درصد پوشش واکسن داشتیم، گفت: عمده چالش برای گروه  ۵ تا ۱۲ سال است، با باز شدن مدارس ریسک ابتلا را افزایش داده که برنامه داریم واکسیناسیون مدارس را تکمیل کنیم.

فرح‌زاد مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران، گفت: دیزل ژنراتورهای موجود در استان در ایام پیک مصرف باید وارد مدار شود.

وی با اشاره به تلقی شدن وضعیت عادی کرونا، افزود: این عامل زمینه افزایش برق مصرف را به همراه داشته و انتظار داریم که همکاری از جانب اصناف در برنامه کاری قرار گیرد.

مدیرعامل توزیع برق غرب استان مازندران،خواستار بازنگری وضعیت روشنایی برق معابر و جاده‌های استان شد و افزود: بحث تغییر ساعت اداری هم به نظر می‌رسد که باید در دستور کار قرار گیرد، استفاده از انرژی نو هم از سال گذشته مطرح شده و انتظار داریم که ۲۰ درصد ارگان‌ها از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول