اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

طوفان گسترده شن در کربلا و نجف، زائران را به دردسر انداخت+عکس و فیلم

با افزایش گرد و غبار ناشی از طوفان شن در کربلا و‌نجف، زائران حرم‌های مطهر پراکنده شدند. البته برخی دیگر هم در ایوان نجف و بین‌الحرمین به جمع‌آوری خاک و انداختن عکس یادگاری پرداختند.

طوفان گسترده شن در کربلا و نجف، زائران را به دردسر انداخت+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ساعاتی قبل در حالی که بسیاری از زائران کربلا و نجف نماز مغرب و عشا را اقامه کردند و در حال افطاری بودند، توفان شن حرم‌های مطهر را درنوردید و موجب پراکندگی زائران شد.

جمع‌آوری خاک در بین‌الحرمین پس از طوفان شن در کربلا

بر همین اساس، با افزایش گرد و غبار در کربلا، زائران پس از افطار متفرق شدند. با این‌وجود، برخی هم به جمع‌آوری خاک‌های بین‌الحرمین پرداخته و آن را به عنوان خاک متبرک در کیسه و لیوان‌هایی قرار دادند. 

برخی دیگر نیز با حضور در بین‌الحرمین عکس یادگاری انداختند. همچنین برخی از زوار با وسایل مختلف سعی در تمیز کردن سنگفرش‌های بین‌الحرمین‌ داشتند.‌

 

زائران حرم امام علی علیه‌السلام نیز با افزایش گرد و غبار ناشی از طوفان در ایوان نجف به سوی ضریح و فضای بسته حرم حرکت کرده و‌ برخی دیگر به منازل خود بازگشتند.

با طوفانی که ایجاد شده بود، بسیاری از قسمت‌های حرم مملو از خاک شد و حتی سنگ‌های ایوان نجف به رنگ خاک درآمد. ‌این طوفان همچنان ادامه دارد و فضای شهرهای زیارتی کربلا و‌نجف غبارآلود است و بسیاری از زائرانی که پیش از این با وجود شیوع کرونا از ماسک استفاه نمی‌کردند، با افزایش گرد و‌غبار ماسک زده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول