اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کمبود پزشک در کشورمان مشهود است/ ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود پزشک در کشورمان مشهود است و حتما باید ظرفیت پزشکی افزایش یابد.

کمبود پزشک در کشورمان مشهود است/ ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی

بهروز محبی نجم آبادی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه تعداد پزشکان متخصص در مناطق محروم بسیار کم است، اظهار داشت: متاسفانه تعداد پزشکان در مناطق محروم به واسطه کم بودن حقوق و مزایای آنان بسیار کم است و این مسائل باعث شده که کشورمان در زمینه پزشک با مشکل جدی مواجه شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی از مناطق حوزه انتخابیه بنده بیمارستان وجود دارد اما پزشک متخصص دائمی ندارند و در برخی از رشته‌ها هم اساساً پزشک متخصص نداریم و یا با کمبود مواجه هستیم.

وی متذکر شد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم در جلساتی این موضوع را بررسی و تاکید کرد که افزایش ظرفیت پزشکی اتفاق بیفتد و باید این موضوع محقق شود.

نجم آبادی ادامه داد: مطابق با آمارهای جهانی، ایران از لحاظ تعداد پزشک با کمبود مواجه است و ما با بسیاری از کشورهای جهان در این زمینه فاصله داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح ارجاع و پزشک خانواده و اینکه افراد باید به طور دائمی پزشک داشته باشند که با وی مشورت کنند، متاسفانه در کشور ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: ما باید بیشتر از پزشک استفاده کنیم. این در حالی است که معمولاً مردم ما هنگام شیوع بیماری به پزشکان مراجعه می‌کنند. در حالی که باید پیش از بیماری و برای پیشگیری هم به پزشک مراجعه کنند. ما باید به حوزه پیشگیری از بیماری هم توجه ویژه داشته باشیم و پزشکان و به ویژه پزشکان عمومی باید به ما در این زمینه کمک کنند.

محبی نجم آبادی گفت: باید فرهنگ استفاده از پزشک قبل از ابتلا به بیماری های لاعلاج در کشورمان جا بیفتد و اگر این مسئله جا بیفتد، می‌توانیم میزان پزشک خود را مطابق با آمارهای جهانی برسانیم و افزایش دهیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آماری که به ما می‌دهند، نشان می‌دهد که ما به لحاظ تعداد پزشک با آمارهای بین‌المللی فاصله زیادی داریم و کمبود پزشک در کشورمان کاملاً مشهود است و باید این مشکل حل شود.

وی اظهار داشت: باید امکانات لازم را به پزشکان دهیم تا به مناطق محروم بروند. ما پزشکان زیادی داریم که کار نمی‌کنند. ده‌ها هزار نفر از پزشکان بیکار هستند و مفهومش این است که پزشک در کشورمان وجود دارد، اما آنان به مناطق محروم نمی‌روند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید امکانات لازم، حقوق بیشتر و شرایط مناسب تری را برای پزشکان فراهم کنیم تا آنان در مناطق محروم خدمت کنند. باید ظرفیت پزشکی هم افزایش یابد و این موضوع عملیاتی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول