اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

چرا کمالوند به کرمان نرفت؟ /واکنش به شایعه تهدید سرمربی خیبر در کرمان

مدیرعامل باشگاه خیبر خرم آباد نسبت به شایعه تهدید فراز کمالوند در کرمان واکنش نشان داد.

چرا کمالوند به کرمان نرفت؟ /واکنش به شایعه تهدید سرمربی خیبر در کرمان

حسین اسدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ در خصوص شکست خیبر مقابل مس کرمان در مرحله یک چهارم نهایی جام‌حذفی که با غیبت فراز کمالوند رقم خورد، اظهار داشت: طی هماهنگی‌هایی که در باشگاه صورت گرفت، او در اردوی خرم‌آباد ماند. با توجه به مباحث تاکتیکی باید این کار انجام می‌شد. ما کار را تقسیم‌بندی کردیم. تنها 4 نفر از اعضای کادر فنی به همراه تیم به کرمان رفتند و بقیه در کنار کمالوند کارهای تاکتیکی را برای آماده‌سازی تیم جهت بازی مقابل استقلال ملاثانی انجام می‌دهند.

مدیرعامل باشگاه خیبر تصریح کرد: بیشترین تمرکز باشگاه روی مسابقات لیگ یک است. به همین خاطر هیأت مدیره تشکیل جلسه داد و قرار شد تیمی که اعزام می‌شود شامل بازیکنانی باشد که کمتر بازی کرده‌اند. ضمن اینکه فشردگی برنامه مسابقات نیز جای نقد و بررسی دارد. چرا این فشردگی به گونه‌ای است که باشگاه‌ها مجبور می‌شوند چنین تصمیمی را بگیرند؟ با این حال مس کرمان هم میزبانی خیلی خوبی داشت و جای تقدیر و تشکر دارد.

اسدی‌پور در مورد اینکه آیا نتیجه این دیدار برای باشگاه خیبر اهمیت نداشته، گفت: نه این طور نیست. ما برای باخت به کرمان نرفتیم. مجبور شدیم با توجه به فشردگی مسابقات چنین تصمیمی بگیریم. از طرفی بحث آسیب‌دیدگی هم مطرح بود. خیبر در کورس صعود به لیگ برتر قرار دارد. اگر در بازی شب گذشته از بازیکنان اصلی استفاده می‌کردیم و مصدوم می‌شدند تیم در مسابقات لیگ یک دچار مشکل می‌شد.

وی در مورد اینکه پیش از بازی حرف و حدیث‌هایی به خاطر شبهه دار بودن برخی مسابقات مس کرمان مطرح شد، گفت: به طور کلی وقتی 18 تیم در یک تورنمنت حاضر می‌شوند، باید به صورت اساسی و ریشه‌ای مورد بررسی قرار بگیرد. به عنوان مثال وقتی می‌خواهند پروژه‌ای را به پیمانکاری بدهند ابتدا صلاحیتش بررسی می‌شود. در فوتبال هم همین است. باید صلاحیت کل تیم‌ها بررسی و ارزیابی شود تا ببینیم آیا تیمی از نظر مالی می‌تواند به تعهدات خودش عمل کند و هزینه‌های جانبی تیم‌داری را بدهد یا خیر.

اسدی‌پور تصریح کرد: وقتی تیمی این توانایی را ندارد چرا در مسابقات حاضر می‌شود؟ وقتی تیمی اعتصاب می‌کند عملا فقط بحث خودش مطرح نیست. سایر تیم‌ها هم ضرر می‌کنند. در بازی شمس‌‌آذر که این تیم به تهران رفت، سازمان لیگ می‌دانست مسأله نقل و انتقالاتی مطرح است. باید ورود می‌کردند و این بازی معوقه می‌شد تا سایر تیم‌ها دچار ضرر نشوند.

وی با اشاره به اعتصاب بازیکنان تیم‌هایی که نمی‌توانند به تعهدات مالیشان عمل کنند، اظهار داشت: چرا این مسائل از روز اول بررسی نمی‌شوند؟ اعتصاب در تیم‌هایی مانند خوشه طلایی و شاهین بوشهر به خاطر مسائل مالی می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای سایر تیم‌ها داشته باشد و این مسائل باید مورد ارزیابی قرار بگیرند.

مدیرعامل خیبر با اشاره به حواشی بازی تیم ملی در مشهد گفت: در آن بازی به علت عدم مدیریت و برنامه‌ریزی حواشی به وجود آمد اما نهادهای بین‌المللی فوتبال ما را رصد می‌کنند. در یکی از بازی‌ها مس کرمان قرار بود از بازی خانگی و میزبانی محروم شود اما مسابقه را در شهری برگزار کردند که عملاً تیم مقابل جریمه شد. این اتفاقات وقتی زیاد می‌شوند و می‌بینیم مثلا در 4 بازی این شرایط بوده ایجاد شبهه می‌کند. فقط هم بحث مس کرمان نیست.

وی افزود: هر چند می‌دانیم مسئولان سازمان لیگ زحمات زیادی می‌کشند. می‌دانم فریبرز محمودزاده برای بازی با خوشه‌طلایی مکاتبات لازم را انجام داد و پیگیری زیادی داشت که این تیم با نفرات اصلی خودش مقابل مس کرمان بازی کند. با این حال او می‌گوید مقررات در حال حاضر به گونه‌ایست که دست ما بسته است. برخی از مقررات نیاز به اصلاح ساختاری دارند. این‌ کار باید سریع انجام شود. همچنین کمیته انضباطی باید با دقت بیشتری به مسائل ورود کند که این دغدغه‌ها نباشد. تیمی که در 24 هفته 4 بازی‌اش اینطور باشد شبهاتی را ایجاد می‌کند. البته ما به هیچ عنوان قصد توهین و تهمت به باشگاه ریشه دار مس کرمان نداریم.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود تهدید فراز کمالوند باعث شده خیبر بدون سرمربی راهی کرمان شود، گفت:‌ اصلاً چنین چیزی نیست. در هیات مدیره نشستیم و تصمیم گرفتیم. اگر این بحث مطرح بود خودم به عنوان مدیرعامل باشگاه باید اولین نفری باشم که تهدید می‌شود. مهمان‌نوازی آقایان بسیار جای تقدیر و تشکر دارد. مسابقه هم بدون حاشیه برگزار شد و به هر حال نتیجه و خروجی بازی این بود. به تیم مس کرمان تبریک می‌گویم. ان‌شاالله این تیم به عنوان نماینده لیگ یک در دور بعدی جام‌حذفی هم موفق باشد.

مدیرعامل خیبر گفت: مسعود عبدی مالک باشگاه به عنوان بخش خصوصی در یک استان محروم که مشکلات زیرساختی زیادی در ورزش دارد، هزینه‌های هنگفتی می‌پردازد. ما منکر زحمات عزیزان در سازمان لیگ نیستیم اما همه باید دست به دست هم بدهیم. اگر مقررات نیاز به اصلاح دارند این کار را انجام بدهند اما از نظر زمانی تسریع شود تا مشکلات به حداقل برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول