اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حادثه حرم رضوی بخشی از سناریوی دشمن برای تفرقه‌افکنی بود

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه جنایت تروریستی در حرم مطهر رضوی یک سناریوی از پیش برنامه‌ریزی شده بود، گفت: هدف دشمن از این حادثه ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، ایران و کشورهای همسایه بود.

حادثه حرم رضوی بخشی از سناریوی دشمن برای تفرقه‌افکنی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، امام‌جمعه نجف‌آباد در مراسم تجلیل از مقام شهدای روحانی حریم رضوی با بیان اینکه نقشه‌های دشمن در نیم قرن اخیر که بیشترین توطئه‌ها را نسبت به قرآن، پیامبر، اسلام و مسلمین انجام داده، مشهود است، بیان کرد: استواری و مقاومت جبهه حق به برکت خون شهیدان مجاهد است، مردان خدایی که آیات الهی را فهمیدند و در این راه مجاهدت کردند؛ فلسفه امتحانات الهی مشخص شدن مجاهدان و صابران است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام افزود: دشمن تلاش می‌کند همه روش‌های استکباری را به کار ببندد، چرا که تمام جنگ و درگیری بر سر ایمان، توحید، دین و آیین است، همه نبردها با این نظام مقدس الهی بر سر اهداف والای آن است.

حسناتی گفت:  از اول گفته شد این انقلاب، انقلاب مستضعفین و ایمان علیه کفر، شرک و ظلم است و مشاهده کردیم خداوند متعال از این انقلاب حمایت کرد و در همه میدان‌ها سرافراز و پیروز  شدیم، هیچ انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی عظمت نداشته است.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه امروز مؤمنان در کل کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در جایگاه والایی قرار دارند که به برکت امام(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: شهریور سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا سفر کرد و در جلسه با بایدن، رئیس جمهور این کشور طرحی را علیه جمهوری اسلامی با نام هزار ضربه چاقو مطرح کرد و گفت باید همه امکانات را بسیج کنیم و به گونه‌ای بجنگیم که توان و تاب را از ایرانی‌ها بگیریم؛ امروز ما شاهد وضعیت به هم ریخته داخلی و درونی رژیم صهیونیستی هستیم و هزاران ضربه چاقو در اصل توسط مجاهدان فلسطینی به خودشان وارد شده‌است.

وی با بیان اینکه نظام الهی همه دنیای مستکبران را به چالش کشیده است، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند مسائل و مشکلاتی را به وجود آورند و اتفاق اخیر در حرم رضوی نقشه علیه جبهه حق بود.

ناراحتی استکبار از حوزه علمیه است

حسناتی با بیان اینکه جنایت تروریستی در حرم مطهر رضوی یک سناریوی از پیش برنامه‌ریزی شده بود، افزود: استکبار به ویژه بعد از دو سال کرونا در نظر داشت قامت نماز، حرم و دین را بشکند که در فضای مجازی هم خیلی تلاش کرد.

امام جمعه نجف‌آباد با اشاره به اینکه امسال حدود ۱۶ میلیون زائر در حرم رضوی حاضر شدند، خاطرنشان کرد: دشمنان این اتفاق را دقیقاً در ایام پذیرش طلاب و سربازان امام زمان(عج) برای اردوگاه مهدوی و آموزش دروس علمی، فرهنگی و دینی رقم زدند؛ ناراحتی استکبار از حوزه علمیه است و دیدیم که در اغتشاشات هم حوزه‌های علمیه را به آتش کشیدند زیرا طلاب به تبع از رسول خدا و ائمه برای جهل‌زدایی، مأمور به جهاد بزرگ در  تبیین، روشنگری و آگاه‌گری واسطه هستند.

وی با بیان اینکه هدف از این جنایت روحانیت‌هراسی بوده ‌است، بیان کرد: درست در ایامی که کشور ما نیاز به وحدت، عظمت و قدرت در مقابل دشمن دارد، تصمیم گرفتند در مشهد که به برخی شهرها و کشورهای هدف نزدیک است این اتفاق را رقم بزنند و باعث تفرقه بین شیعه و سنی، ایران و کشورهای همسایه شوند؛ با آغاز این جنایات اولین پیام‌ها از سمت عربستان بود تا اختلاف شیعه و سنی را رواج دهد که با مطرح شدن هویت ضارب به سراغ تفرقه میان ایرانی و افغانستانی رفتند.

 حسناتی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه و روحانیت از همان اول خود را برای شهادت آماده کرده‌اند، گفت: همه طلبه‌ها آرزو دارند در راه شهدا گام بردارند، امروز در جهاد تبیین افتخارشان این است که در این میدان، شهادت نصیب‌شان شود.

حریم و حرمت امامان شیعه برای علمای اهل سنت خط قرمز است

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه علمای اهل سنت از همه جای جهان اعلام کردند حریم و حرمت امامان شیعه برایشان خط قرمز است و اهل بیت شیعه را دوست دارند  و این حرم‌ها را پاس می‌دارند، خاطرنشان کرد: اکثر آنان و حتی طالبان در افغانستان این حرکت را به شدت محکوم کردند؛ دشمنان ما از این وحدت ضربه خوردند و اجرای چنین نقشه‌هایی طبیعی است که در پایان هم به ضرر خودشان و به نفع جبهه حق تمام خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر مؤمن بمانید و تا پایان در راه دفاع از این نظام اسلامی با امام زمان(عج) هر روز عهد و پیمان را تجدید و این بیعت را مستحکم کنید، باعث پیروزی جبهه حق می‌شوید.

به گزارش فارس، این مراسم با حضور مسؤولان استان، طلاب ایران و خارجی، اقشار مردم و اتباع خارجی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد و در پایان این مراسم، بیانیه‌ای در راستای محکوم کردن این جنایت از طرف نماینده مهاجران افغانستان در اصفهان خوانده ‌شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول