اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

لزوم سرعت دهی انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی

رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: کاهش نزولات آسمانی باعث کمبود آب شده و بخش صنعت و کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است لذا ضرورت دارد موضوع مگاپروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکز با سرعت بیشتری پیش رود.

لزوم سرعت دهی انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: کاهش نزولات آسمانی باعث کمبود آب شده و بخش صنعت و کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است لذا ضرورت دارد موضوع مگاپروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکز با سرعت بیشتری پیش رود.

وی خطاب به وزیر نیرو و دولت افزود: باید بخش تولید در حوزه کشاورزی به ویژه نسبت به موضوع قطع 4 ساعته الکتروپمپ‌های کشاورزی و همچنین افزایش قیمت برق مصرفی کشاورزان تجدیدنظر لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: همچنین از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهم نسبت به تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای خرید خدمت، حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، شرکتی‌ها و مهدکودکی‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

عسکری یادآور شد: همچنین لازم است با توجه به آمار بالای تصادفات و حوادث جاده‌ای، مسیرها مواصلاتی داراب و زرین‌دشت تأمین قیر شوند و پروژه‌های در دست اقدام هر چه سریعتر نهایی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در مورد بحث سرمازدگی به ویژه در جنوب کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید هر چه سریعتر کارشناسان خود را به سمت این مناطق اعزام و نسبت به تعیین خسارت اقدام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: باید دولت هر چه سریعتر مشکلات بازنشستگان کشوری و لشگری و همچنین بازنشستگان تأمین اجتماعی را که سالیان سال خدمات شایسته‌ای به کشور داشته‌اند، را برطرف کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول